top of page
  • טל פלג דיאטנית

6 דברים שמונעים ממך לרזות 5-7 קילו כמו שאת חולמת ( גם אם עברת את גיל 40)

תעצמי לרגע את העיניים. את מצליחה לדמיין את עצמך חמישה או שבעה קילו פחות ?

מצליחה לדמיין את תחושת הקלילות ואת השמלה שמזמן לא לבשת וגם לא היה לך לב לתרום? או לשחזר את התחושה מהכנסת הטי שרט הלבנה לתוך הג'ינס במקום למשוך אותו מעליו שיכסה עוד קצת?

מצליחה לחוש איך הדימוי העצמי והבטחון משתפרים? אם התחושה חיובית וטובה זה הזמן לחשוב מה מונע ממך להתחיל תהליך ולרדת את החמישה קילו שיעשו בשבילך את כל אלו ועל הדרך ישפרו את אחוזי השומן בגוף ויתרמו לבריאות שלך?

לכולנו מסתובבות בראש כל מיני מחשבות שיכולות למנוע מאיתנו לעשות שינוי שיכול להשיג עבורנו משהו שאנחנו מאוד רוצות. לפעמים הסיבות האלו לא באמת נכונות אך הן מונעות ממך אפילו לעשות בירור או לנסות וירידה במשקל היא דוגמא נפלאה לשינוי כזה . המשפט שאני שומעת הכי הרבה מלקוחות הוא "למה לא עשיתי את זה קודם...".




אז הנה 6 דברים שיתכן ומונעים ממך להתחיל תהליך , לרדת כמה קילו ולהנות מבגדים שיש לך בארון ואת לא לובשת , להרגיש טוב יותר עם הגוף שלך ולשפר את הבטחון והדימוי העצמי :

  1. את חוששת להיות רעבה ? צודקת. רעב זו תחושה לא נעימה ורוב האנשים מפסיקים דיאטה לירידה במשקל עוד לפני שראו תוצאות עושים זאת בגלל רעב. העקרון הכי חשוב מבחינתי בתהליך הרזיה שלך הוא שלא תהיי רעבה ותלמדי איך למנוע רעב ואפילו לרזות. כשאת לא רעבה את יכולה לאכול מנות קטנות יותר ולהפעיל שיקול דעת נכון יותר לגבי מה כן ומה לא. יש כמה דרכים התנהגותיות ותזונתיות למנוע רעב. הנה פוסט שכתבתי בעבר בדיוק על זה: " איך להתמודד עם רעב בדיאטה ולהצליח לרדת במשקל בלי לסבול".

  2. חוששת שלא תוכלי לאכול כמו כולם ותצטרכי לוותר על אוכל שאת אוהבת ? אני מבינה אותך ויכולה להגיד על זה שני דברים חשובים: הראשון, הדיאטה שלך חייבת להתבסס על אוכל שאת אוהבת ו"עושה לך את זה" כדי שלא תרגישי מקופחת או מסכנה. דבר שני, את יכולה לאכול הכל, הכמות עושה את ההבדל כך שתוכלי לאכול הכל רק לא את הכל. כשיש מוטיבציה לירידה של 5-7 קילו ואת יכולה לחוש מה מחכה לך אחרי שתגיעי למטרה שלך אז אפשרי לצמצם כמות.

  3. אין לך שום כוונה להתחיל לעשות ספורט ואת חוששת שהדיאטנית תתעקש על זה וזה יפיל את התהליך ? אני הולכת להפיל פה פצצה.... אפשר!! לרדת במשקל בלי שניה של ספורט. אבלללל ספורט יעזור לך לעשות את התהליך טוב יותר ובריא יותר כי הוא עוזר לשמור על מסת השריר כדי שלא תתפרק (אנחנו מעוניינים להוריד במסת השומן אבל בתהליך יש פגיעה גם בשריר וזה לא רצוי, ספורט מקטין את הפגיעה). אם הספורט מונע ממך להתחיל תהליך ירידה במשקל אז חבל מאוד כי עדיף לרדת בלי ספורט מאשר להישאר עם כמה קילו עודפים בלי ספורט.

  4. אין לך זמן לחתוך מלא סלט ואת בכלל לא אוהבת ירקות? אז לא. אפשר לתכנן צורת אכילה שאין בה מלא סלט ואפשר לרדת במשקל בלי מלפפון אחד. אפשר למצוא פתרונות אחרים ולאו דווקא לאכול סלט . חשוב לציין שהירקות תורמים נפח לארוחה ועל חשיבות הנפח כתבתי בעבר פוסט נפרד : " מהי דיאטת נפח שנמצאת המקום השני כהכי טובה לירידה במשקל ".

  5. את לא חושבת שאת צריכה דיאטנית בשביל חמישה קילו ? אם תמיד היית רזה, לא עשית דיאטות ולא נרשמת למסגרות שונות , סהכ אכלת מה שרצית והמשקל היה סבבה אז את בטח אומרת לעצמך את מה שאמרה לי השבוע ר' בשיחת טלפון "דיאטנית זה לממש שמנות שצריכות לרדת 20 קילו... לי יש 6 קילו מקסימום ואני חושבת שאני יכולה לבד". אולי, אבל עם מומחית לצידך זה יותר קל, מדוייק ובטוח , לא? בינינו, כולן צריכות דיאטנית ודווקא אלו שרוצות להתגבר על כמה קילו בלבד הן במקרים רבים נשים שתמיד היו רזות ולא התעסקו עם המשקל ואכלו מה שבא להן ואין להן כל כך כלים לעשות את התהליך לבד. אם זה הסעיף שמונע ממך אז קבלי " 6 סיבות לרדת במשקל עם דיאטנית ".

  6. עברת את גיל 45 ואמרו לך שלא תצליחי לרזות כי בגיל המעבר נשים רק משמינות וזה אבוד ? קודם כל אני רוצה לספר לך שאני רואה נשים צעירות בנות 25-30 שלא בהכרח יורדות ורואה נשים מעל גיל 50 שיורדות מעולה במשקל . גיל הוא לא הדבר היחיד שקובע ואין שום סיבה לא להתחיל תהליך מסודר בגלל זה. להיפך, אם את מתחילה לחוש בתסמיני גיל המעבר חשוב שתאכלי נכון , בריא ומותאם כדי שתהיה ירידה מתונה ומצד שני אם את במגמת עליה בשנים האחרונות אז למנוע עליה נוספת. אם את לא בגיל המעבר וכן מעל 40 ירידה במשקל ברוב המקרים לא תושפע מהגיל בצורה שמונעת ירידה במשקל. גם פה אני מפנה אותך לפוסט אחר "איך לרזות 5 קילו כשאת מעל גיל 50? ".

אם זה הרגע שלך לאכול בריא ולרזות, לחזור לבגדים מהעבר, להרגיש קלילה יותר הנה כל הפרטים על הליווי האישי שלי גם בזום וגם בקליניקה שלי בהוד השרון - לחצי כאן.



3,290 צפיות
bottom of page