• טל פלג דיאטנית קלינית

6 סיבות לרדת במשקל עם דיאטנית


"בשביל מה אני צריכה דיאטנית?..." שאלה אותי השבוע מישהי בטלפון "אני רוצה לרזות 5 קילו , אין לי בעיות בריאותיות מיוחדות.. מאמנת זה לא מספיק טוב? ".

מפה התפתחה שיחה מעניינת בסופה קבענו פגישה ראשונה להתחלת תהליך.

"נתת לי רעיון מצוין לפוסט" אמרתי לה בסוף השיחה והנה אני מספרת לכם מה הטיעונים שגרמו לה להפוך ללקוחה שלי .

לפני הכל יש לומר ירידה במשקל היא תהליך שדורש כוחות , מוטיבציה וגם תקציב. האינטרנט מלא בהצעות, גימיקים והבטחות (רבות הבטחות שווא יש לומר) ואין ספק שקשה לפעמים לקרוא מעבר לשיווק המתוחכם כדי להחליט עם מי לעשות את התהליך.

אז הנה 6 סיבות לרדת במשקל עם דיאטנית:

1. כדי שהגוף שלך יקבל את הדרוש לו מבחינה תזונתית :

בדיאטה לירידה במשקל אוכלים פחות אנרגיה ממה שהגוף צריך. על מנת שהקיצוץ הקלורי יאפשר ירידה ועדיין תקבלי את הדרוש לך מבחינה תזונתית (והם משתנים לפי גיל/ מגדר/ רקע רפואי ועוד) וזה כדי שבריאותך תישמר ואף תשתפר יש צורך בידע מקצועי מתאים. חשוב לזכור שדיאטה לירידה במשקל איננה מנותקת מהבריאות הכללית שלך וצריכה לשפר את בריאותך (אפילו אם את רק בת 30) ולא להזיק לך.

2. כדי שתרדי במשקל בקצב נכון ובצורה איכותית מרקמת שומן ולא מרקמת שריר ואיבוד נוזלים: סביר להניח שאם עלית בתקופה האחרונה 5 קילו הם לא משרירים אלא משומן. כדי לרדת בצורה איכותית ברקמת שומן ולא לפגוע בשריר יש לבנות את הדיאטה בצורה מסויימת. ירידה במשקל צריכה להיות מתונה ולא מהירה מדי מצד אחד ומצד שני כזו שתראי בה תוצאות ותטכלי להתמיד בה.

3. כדי שלא תהיי רעבה ולא תסבלי ותוכלי להתמיד בדיאטה זמן רב: צורת אכילה מותאמת אישית לצרכיך , מגוונת, וכזו המאפשרת ירידה מתונה בשומן תאפשר לך להחזיק מעמד זמן רב ולהגיע לאן שאת רוצה ולשם כך הרכב הדיאטה צריך להיות נכון.

4. כדי שתהיה התייחסות גם לצרכים אחרים ולבדיקות הדם שלך : לדוגמא : נשים רבות סובלות מעצירות , נשירת שיער , אנמיה וחסרים תזונתיים כמו חסר ברזל, בסידן ו, ויטמין די , חסר בויטמין בי 12 עוד. כל אלו לא יעלמו אם תעשי דיאטה שלא לוקחת אותם בחשבון, להפך, הם יתעצמו ויפגעו בבריאותך ובמטרה שאת רוצה להשיג. מלא פעמים שמעתי לקוחה מספרת לי שבדיקות הדם שלה מצוינות והרופא לא אמר לה כלום או אמר שהכל תקין אבל מסתבר שתקין של רופא הוא לפעמים "גבולי" או "חשוב מאוד לשפר " אצל דיאטנית. דוגמא נוספת היא ספורט. אם את עושה הרבה ספורט כדאי שצורת האכילה שלך תתאים גם לירידה במשקל וגם לספורט. ודוגמא נפוצה נוספת היא צמחונות או טבעונות , יש צורך בהתאמה מדוייקת יותר של צורת האכילה דווקא במקרים אלו ודיאטנית תדע לתת מענה ולעשות שילוב מתאים של כל האילוצים. לפעמים , יש אילוצים שמתנגשים זה עם זה... דיאטנית תדע לעשות תיעדוף נכון מה חשוב יותר ומה יטופל בהמשך.

5. כדי שתדעי לא רק מה מומלץ לך לאכול אלא גם איך לעשות זאת ואיך לגוון ולהישאר בהרכב מתאים: בניגוד גמור למיתוס... דיאטנית כן תעזור לך גם לבצע, להתמיד, לשמור על המוטיבציה, לגוון ולשנות בצורה מתאימה ותיתן לך כלים התנהגותיים כדי שתצליחי להגיע למטרה שהצבת לעצמך. אני אתן כדוגמא את עצמי... אני גם קואצ'רית וגם בוגרת החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטה ועשיתי עוד שלל הכשרות הקשורות להתנהגות וחשיבה המאפשרות לי לתת מענה טוב גם לאיך מבצעים שינוי כדי לרדת במשקל ולא רק מה לאכול בשביל זה.

6. כדי שתהיה מי שתעזור לך במקרה שלא תרדי במשקל : לפעמים הדברים לא קורים כמו שאת מתכננת.... נשים רבות לא יורדות במשקל כפי שהן רוצות ואחרות נתקעות בירידה במשקל ומרגישות מתוסכלות מאוד. מפה הדרך קצרה להפסקת תהליך ועליה חזרה במשקל. יכולות להיות לזה הרבה סיבות, חלקן התנהגותיות, חלקן תזונתיות וחלקן אף רפואיות. דיאטנית תדע למצוא יחד איתך את הסיבה הנכונה, להפנות לבדיקות רלוונטיות ואף להתייעץ עם קולגות כדי להבין טוב יותר את הסיבה ולתת לך פתרון מתאים.

אני מזמינה אותך לסדרה אישית מאוד , רק שתינו, לירידה במשקל ממוקדת בך בלבד, ירידה במשקל נכונה, איכותית וזה בלי להיות רעבה, בלי לסבול כדי שתחזרי למידה ולגזרה שלך מהעבר ותשמרי עליה זמן רב .

כל הפרטים בלינק הזה.

טל


טל פלג - דיאטנית קלינית | ירידה במשקל | דיאטה מאוזנת | שינוי חשיבה והתנהגות

רח׳ הנשיאים 8, הוד השרון

© 2018, כל הזכויות שמורות לטל פלג

עיצוב האתר: ענת בילינסון