top of page
  • טל פלג דיאטנית קלינית

6 סיבות לרדת במשקל עם דיאטנית + סיבה נוספת רלוונטית אלי


"בשביל מה אני צריכה דיאטנית?..." שאלה אותי השבוע מישהי בטלפון "אני רוצה לרזות 5 קילו , אין לי בעיות בריאותיות מיוחדות.. מאמנת זה לא מספיק טוב? ".

מפה התפתחה שיחה מעניינת בסופה קבענו פגישה ראשונה להתחלת תהליך.

"נתת לי רעיון מצוין לפוסט" אמרתי לה בסוף השיחה והנה אני מספרת לכם מה הטיעונים שגרמו לה להפוך ללקוחה שלי .



לפני הכל יש לומר ירידה במשקל היא תהליך שדורש כוחות , מוטיבציה וגם תקציב. האינטרנט מלא בהצעות, גימיקים והבטחות (רבות הבטחות שווא יש לומר) ואין ספק שקשה לפעמים לקרוא מעבר לשיווק המתוחכם כדי להחליט עם מי לעשות את התהליך.

אז הנה 6 סיבות לרדת במשקל עם דיאטנית:

1. כדי שהגוף שלך יקבל את הדרוש לו מבחינה תזונתית :

בדיאטה לירידה במשקל אוכלים פחות אנרגיה ממה שהגוף צריך. על מנת שהקיצוץ הקלורי יאפשר ירידה ועדיין תקבלי את הדרוש לך מבחינה תזונתית (והם משתנים לפי גיל/ מגדר/ רקע רפואי ועוד) וזה כדי שבריאותך תישמר ואף תשתפר יש צורך בידע מקצועי מתאים. חשוב לזכור שדיאטה לירידה במשקל איננה מנותקת מהבריאות הכללית שלך וצריכה לשפר את בריאותך (אפילו אם את רק בת 30) ולא להזיק לך. אם את בגיל המעבר או בתקופה של טרום גיל המעבר (בגדול זה בטווח של גילאי 45-55) יש חשיבות גדולה לאכילה מאוזנת והתיחסות לצרכים התזונתיים של גיל זה כדי למנוע עליה במשקל שקשורה בגיל המעבר וכדי לעזור לך להתמודד עם סימפטומים קשורים.

2. כדי שתרדי במשקל בקצב נכון ובצורה איכותית מרקמת שומן ולא מרקמת שריר ואיבוד נוזלים: סביר להניח שאם עלית בתקופה האחרונה 5 קילו הם לא משרירים אלא משומן. כדי לרדת בצורה איכותית ברקמת שומן ולא לפגוע בשריר יש לבנות את הדיאטה בצורה מסויימת. ירידה במשקל צריכה להיות מתונה ולא מהירה מדי מצד אחד ומצד שני כזו שתראי בה תוצאות ותטכלי להתמיד בה. אני חוזרת לגיל המעבר / טרום גיל מעבר כי בתקופה זו הירידה בדרך כלל מתונה וחשוב שהיא תהיה איכותית.

3. כדי שלא תהיי רעבה ולא תסבלי ותוכלי להתמיד בדיאטה זמן רב: צורת אכילה מותאמת אישית לצרכיך , מגוונת, וכזו המאפשרת ירידה מתונה בשומן תאפשר לך להחזיק מעמד זמן רב ולהגיע לאן שאת רוצה ולשם כך הרכב הדיאטה צריך להיות נכון.

4. כדי שתהיה התייחסות גם לצרכים אחרים ולבדיקות הדם שלך : לדוגמא : נשים רבות סובלות מעצירות , נשירת שיער , אנמיה וחסרים תזונתיים כמו חסר ברזל, בסידן ו, ויטמין די , חסר בויטמין בי 12 עוד. נשים רבות לא מודעות לכך שהן בתקופת מעבר / גיל מעבר / טרום גיל המעבר ויש להתייחס תזונתית למרכיבים רבים . כל אלו לא יעלמו אם תעשי דיאטה שלא לוקחת אותם בחשבון, להפך, הם יתעצמו ויפגעו בבריאותך ובמטרה שאת רוצה להשיג. מלא פעמים שמעתי לקוחה מספרת לי שבדיקות הדם שלה מצוינות והרופא לא אמר לה כלום או אמר שהכל תקין אבל מסתבר שתקין של רופא הוא לפעמים "גבולי" או "חשוב מאוד לשפר " אצל דיאטנית. דוגמא נוספת היא ספורט. אם את עושה הרבה ספורט כדאי שצורת האכילה שלך תתאים גם לירידה במשקל וגם לספורט. ודוגמא נפוצה נוספת היא צמחונות או טבעונות , יש צורך בהתאמה מדוייקת יותר של צורת האכילה דווקא במקרים אלו ודיאטנית תדע לתת מענה ולעשות שילוב מתאים של כל האילוצים. לפעמים , יש אילוצים שמתנגשים זה עם זה... דיאטנית תדע לעשות תיעדוף נכון מה חשוב יותר ומה יטופל בהמשך.

5. כדי שתדעי לא רק מה מומלץ לך לאכול אלא גם איך לעשות זאת ואיך לגוון ולהישאר בהרכב מתאים: בניגוד גמור למיתוס... דיאטנית כן תעזור לך גם לבצע, להתמיד, לשמור על המוטיבציה, לגוון ולשנות בצורה מתאימה ותיתן לך כלים התנהגותיים כדי שתצליחי להגיע למטרה שהצבת לעצמך. אני אתן כדוגמא את עצמי... אני גם קואצ'רית וגם בוגרת החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטה ועשיתי עוד שלל הכשרות הקשורות להתנהגות וחשיבה המאפשרות לי לתת מענה טוב גם לאיך מבצעים שינוי כדי לרדת במשקל ולא רק מה לאכול בשביל זה.

6. כדי שתהיה מי שתעזור לך במקרה שלא תרדי במשקל : לפעמים הדברים לא קורים כמו שאת מתכננת.... נשים רבות לא יורדות במשקל כפי שהן רוצות ואחרות נתקעות בירידה במשקל ומרגישות מתוסכלות מאוד. מפה הדרך קצרה להפסקת תהליך ועליה חזרה במשקל. יכולות להיות לזה הרבה סיבות, חלקן התנהגותיות, חלקן תזונתיות וחלקן אף רפואיות. דיאטנית תדע למצוא יחד איתך את הסיבה הנכונה, להפנות לבדיקות רלוונטיות ואף להתייעץ עם קולגות כדי להבין טוב יותר את הסיבה ולתת לך פתרון מתאים. אם את בגיל המעבר הירידה במשקל עשויה להיות מתונה מאוד , הסתכלות על המצב כדי להחליט יחד אם עושות שינוי כלשהו באכילה או לא וכן עידוד מאשת מקצוע מאוד עוזר לרזות בתקופה זו.


7. במקרה הספציפי שלי אני גם פסיכולוגית בתחום רלוונטי מאוד לאכילה - פסיכולוגיה חברתית שעוסקת בהשפעות הסביבה עלינו ועל ההשפעה של אחרים עלינו ואני כמובן לקחתי את כל זה לעולם האכילה. גם התזה שלי עסקה בנושא אכילה. אז נכון שאני לא עושה טיפול פסיכולוגי, זה ממש לא , אני כן עוזרת לך להתבונן על האכילה שלך דרך מימד נוסף ובדר"כ זה עוזר מאוד להתקדם.


אני מזמינה אותך לסדרה אישית מאוד , רק שתינו, לירידה במשקל ממוקדת בך בלבד, עם אוכל שאת אוהבת ושמירה על מה שחשוב לך גם אם זה מתוק אחרי האוכל . כדי שתצליחי להתמיד והירידה במשקל תהיה עקבית, נכונה, איכותית וזה בלי להיות רעבה, בלי לסבול כדי שתחזרי למידה ולגזרה שלך מהעבר ותשמרי עליה זמן רב .

טל 050-2495252


199 צפיות
bottom of page