top of page
  • טל פלג דיאטנית קלינית

מהו אפקט "דאנינג קרוגר " ומה הקשר לתזונה שלך ?


מה הקשר בין התופעה הנקראת "אפקט דאנינג -קרוגר" והתזונה שלך ❓

דאנינג וקרוגר הם שני פסיכולוגים מאוניברסיטת קורנל שחקרו עיוות בחשיבה ( פרשנות לא נכונה ) הנגרמת מכך שאדם שחסר לו ידע / השכלה רלוונטית בתחום מסוים לא מודע להיקף הנושא וכמה הוא מורכב ולכן חושב שהוא יודע ומפגין בטחון יתר במידע השטחי שיש לו. מצד שני, דווקא מומחים יהיו זהירים יותר בהמלצות בגלל שהם מודעים למורכבות התחום והיקפו.

איפה אפשר לראות את התופעה בעולם האמיתי ואיפה זה פוגש את התזונה שלך ❓

בכמות הפוסטים המתיימרים לדעת בנושאי תזונה הנכתבים ע"י אנשים שאין להם ידע מבוסס בתזונה . הם לא דיאטנים , הם לא חוקרי תזונה , הם אולי מתעניינים בנושא ואולי עשו איזה קורס או שניים ככה לידע כללי אבל הידע שלהם שטחי . הם חושבים שהם יודעים המון רק בגלל שהם לא מודעים למורכבות הנושא כמו שהוכיחו הפסיכולוגים דאנינג וקרוגר.

איפה עוד רואים את זה כיום❓

בכמות העצות המסתובבות ברשת בנושא הקורונה מטעם אנשים שאין להם מושג לא בוירוסים ולא בביולוגיה. ארגון הבריאות העולמי קרא לזה "אינפודמה" מגפת אינפורמציה שרובה שגויה ולא מבוססת מטעם אנשים שאין להם הרבה מושג אבל יש להם בטחון מופרז...ואפשר לראות את זה בתחומי בריאות נוספים.

כתבתי בעבר פוסט מקיף על " איך לבחור דיאטנית שתעזור לך להשיג את המטרה שלך" והפוסט יעזור לך להבחין בין מומחי תזונה ובין כאלו שמתיימרים אבל הם לא.


באותו הקשר כדאי לקרוא גם את " 6 סיבות לרדת במשקל עם דיאטנית שזו המומחיות שלה " , יש פה כמה סיבות חשובות.

בקיצור... לפני שאת מורידה פחמימות, עושה צום לסירוגין, לוקחת כמות מופרזת של ויטמינים "לחיזוק מערכת החיסון" או עושה "ניקוי רעלים" תבדקי מי מציע לך לעשות זאת ומה השכלתו בתחום והאם הדברים כתובים בבטחון מוגזם וכעובדות מוחלטות. אם כן, היזכרי באנינג קרוגר ועברי הלאה.


ואם את בקטע של ממש לעשות ולרזות , לרדת מידה או שתיים בבגדים ולשפר מראה / הרגשה / בטחון ודימוי...

הנה לינק עם הסבר מפורט על סדרת המפגשים שלי , מתאימה לנשים בכל הארץ ( בזום) - כאן.

אפשר כמובן גם להגיע ממש אלי לקלינקה בהוד השרון.


212 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page