top of page
  • טל פלג דיאטנית קלינית

מהם הטרנדים בתזונה ואורח חיים בריא שיובילו ב- 2022?








בתחום התזונה ואורח החיים הבריא, למרות שהוא מבוסס מדע ומחקרים, יש גם כן תחזיות לנושאים שיהיו המבוקשים ביותר ויזכו להתעניינות גבוהה בשנה הקרובה. הנושאים האלו משקפים מגמות בתחום הבריאות (כן יש השפעה לקורונה) ומגמות חברתיות ( כמו אכילה בריאה, אכילה נקייה מחומרים תעשייתיים ועוד)

שמתרחשות בעולם בימים אלו.


אז לכבוד השנה החדשה הנה כמה נושאים שלהערכתי תשמעו עליהם הרבה בשנה הקרובה :


1. ירידה במשקל באמצעות אכילה בריאה ומגוונת ולא באמצעות דיאטות: כבר כמה שנים שזו המגמה והיא הולכת ומתחזקת במיוחד לאור השנתיים האחרונות בהן הקורונה והבריאות היו הנושאים המדוברים ביותר.

היום כבר ברור להרבה אנשים שרק אורח חיים יכול לשמור על תוצאות לטווח ארוך. גם המחקרים מראים זאת. שינוי שכולל אכילה בריאה, אורח חיים בריא ופעיל והרגלים שתומכים בזה , מאפשרים שמירה לטווח רחוק. כל הגימיקים של דיאטות כאלו ואחרות לא מתאימות לטווח הארוך, לפעמים אפילו בקושי לטווח קצר. בנוסף , יש הבנה וכמובן גם הוכחות שניתן לרדת במשקל בצורה מצוינת באמצעות אכילה בריאה (כמובן עם הגבלה בכמות הקלוריות היומית והתאמות אישיות אחרות ) ולא צריך דיאטות מוגזמות ומגבילות בשביל זה. אכילה מאוזנת גם מבחינה תזונתית (כלומר כוללת את כל אבות המזון לפי הצרכים של אותון אדם) וגם מאוזנת מבחינה פסיכולוגית שנותנת מקום לצרכים החברתיים והרגשיים הקשורים באכילה ,בלי חסכים/ מותר ואסור / בלי לוותר על מה שאוהבים , היא הדרך הנכונה ואנשים רבים נוספים יבחרו בגישה הזו ב 2022.

2. חיידקים ובריאות המעיים ולא "ניקוי רעלים" : הערה חשובה : מי שמדבר איתך על ניקוי רעלים הוא לא איש מקצוע. אפילו משרד הבריאות הוציא אזהרה לציבור על הנושא לפני כמה שנים. מה שנמצא כיום בקדמת המחקר הוא נושא החיידקים במעי וחשיבותם לבריאותנו , זהו נושא עם גיבוי מחקרי נרחב ואני מניחה שהשנה ימשיך ויהיה בכותרות. מה את יכולה לעשות לטובת החיידקים הטובים שלך? לאכול בריא ולחיות בריא. זה ביצה ותרנגולת אני יודעת אבל ככה תשמרי עליהם והם ישמרו עליך. להרבות בירקות, פירות ודגנים מלאים עתירים בסיבים תזונתיים. כל נושא בריאות המעי וחיידקי המעי ימשיך להיות חם ומדובר גם ב 2022.

3. תזונה המשפיעה על מערכת החיסון: אי אפשר לשכוח שאנחנו בכל זאת סוגרים שנתיים של קורונה. ניתן להשפיע על מערכת החיסון שלנו ולחזק אותה תזונה ופעילות גופנית . מדובר בנושא חשוב שיקבל דחיפה נוספת בשנה הקרובה. כאן חשוב להדגיש שתזונה לא מחליפה חיסון ושמירה על הכללים הנחוצים מבחינה התנהגותית (מסכות / הגיינה וכדומה) ויחד עם זאת תזונה יכולה לחזק את מערכת החיסון ולאפשר החלמה מהירה והתמודדות טובה.


4. תזונה להאטת תהליכי הזדקנות, בריאות העור והשיער ושמירה על המוח: באופן אישי הנושא הזה מעניין אותי מאוד (בכל זאת אוטוטו חוגגת 50). הנושא החם הזה נקרא Slow aging והוא כולל כמה נושאים חשובים שידברו עליהם רבות בשנה הקרובה: תזונה לשמירה על עור הפנים, תזונה לשמירה על בריאות השיער , תזונה לשמירה על תפקודי המוח ועוד.

תארי לעצמך שאפשר להראות צעירה יותר בזכות תזונה. אני לא נגד קוסמטיקה איכותית (להפך, אני לקוחת זהב של חברות רבות) ואני לא נגד הזרקות (למרות שבאופן אישי אני חוגגת השנה 50 ומעולם לא הזרקתי, פשוט לא חובבת מזרקים ). אז כן, כן, מסתבר שתזונה נכונה, טובה, בריאה יכולה להאט תהליכים הקשורים לגיל והשנה נעסוק בהם הרבה. מה שיפה זה שהנושאים האלו שנחקרים כבר שנים רבות, הגיעו למודעות בשנה האחרונה בזכות הטרנד הטבעי הדוגל בהפחתת הזרקות של חומרים שונים לעור הפנים, אי צביעת השיער וכדומה ע"י סלביות רבות סביב גיל 50. אם מעניין אותך לקרוא פוסט אחר שכתבתי על הקשר בין תזונה ובריאות העור פשוט לחצי - כאן.


לסיכום, תזונה יכולה לשפר מאוד את התפקוד, המראה, המשקל, ואפשר לעשות זאת בלי לעשות ויתורים כואבים (כן , אפשרי לגמרי).

אני מאחלת לכולם שנה אזרחית בריאה , טובה וספורטיבית. אני מבטיחה לכתוב פוסט מפורט על כל אחד מהנושאים האלו.


ומה לגבי ירידה במשקל? זה בתוכניות שלך השנה?

אם את רוצה לרדת 5-10 קילו ב 2022, בלי לסבול , בלי להיות רעבה ועם אוכל שאת אוהבת , להאט תהליכי הזדקנות, להרגיש טוב ולהראות מצוין , לחצי על הלינק כעת.



340 צפיות
bottom of page