top of page
  • טל פלג דיאטנית קלינית

איך לעבור את הקיץ עם הילדים בלי לעלות במשקל ?


קיץ הוא אתגר להורים מהרבה בחינות ואם את בתהליך ירידה במשקל . איך עוברים את הבילוי עם הילדים ומצליחים להתמיד בדיאטה?

1. בקפיטריות הנמצאות בים ובבריכה המגוון כולל ארטיקים וגלידות, מטוגנים למיניהם כמו צ'יפס ושניצלונים ושתייה מתוקה לסוגיה.

מה אפשר לעשות? להערך מראש עם פירות ולקנות ארטיק ושתיה ללא סוכר . זה יחסוך לכם הרבה קלוריות וגם הרבה כסף.

2. חופשה במלון , לדוגמא בופה ארוחת הבוקר הוא בהחלט אתגר לשומרים על משקלם. השפע והכמות הם לא שגרתיים ובחופשה אנחנו מרשים לעצמנו יותר.

מה אפשר לעשות? להתמקד באוכל פשוט כמו ירקות חתוכים ( במקום סלט בו כבר הוסיפו שמן), לחם מלא ( כן כן , אל תוותרו עליו הוא ישמור עליכם שבעים), גבינות 5% לסוגיהם, טונה , ביצים ופירות. אפשר להתפנק במשהו מתוק עם הקפה אך הקפידו שיהיה בסוף הארוחה ולא חלק ממנה. ממה להיזהר? מכל המאכלים המורכבים כמו פשטידות, מאפים, מתחליפי לחם כמו לחמניות וחלות וכדומה. בארוחה חמה עדיפות למנות בשר / עוף / דגים וירקות ופחות תוספות פחממתיות ( לא בגלל הפחמימות אלא כי הן מלוות בדרך כלל בהרבה שמן).

טיפ? שבו רחוק מהמזנון והעדיפו צלחות של מנה ראשונה.

3. בילוי בקניון גם הוא מאתגר אם אוכלים בקומת המזון המהיר. הייתי ממליצה לבחור בית קפה בו יש גם כריכים וסלטים או להחליט עם הילדים שיוצאים מהבית אחרי שאוכלים ובקניון מסתפקים במנת גלידה או ארטיק לקינוח.

4. ואם נשארנו בבית? גם זה עשוי להיות מאתגר אם יש לכם נטייה לאכול לא מסודר ולאכול משעמום. מציעה לתכנן את הארוחות, לשתף את הילדים בהכנת הארוחות ובין הארוחות לא לבלות במטבח. ביום כזה אפשר לחכות שירד הערב ואם הילדים גדולים מספיק אפשר לצאת להליכה משותפת.

לסיכום: תכנון של היום מבחינת ארוחות , התארגנות עם כריכים , פירות וירקות ליום ארוך בחוץ , העדפה של אכילה בבית ושיתוף הילדים בהכנת האוכל יעזרו לכם לא לעלות במשקל בתקופה כזו. במיוחד שמיד אחריה מגיעים החגים...

מעוניינת לקבל עדכונים בנושאי תזונה, הרזיה, בריאות והתנהגות שמקדמת את כל אלו ?

73 צפיות
bottom of page