top of page
  • טל פלג דיאטנית

איך לאכול בריא בלי לשלם יותר כסף?

הבוקר דיברו על זה בחדשות: ישראל מתייקרת. הדלק, מוצרי המזון ויש תחושה שצפויות התיקרויות נוספות. אפילו יצא מכתב נו, נו, נו כזה ליבואני המזון (ממש יעיל...) ובפייסבוק מתארגנות מחאות וקריאות להחרים מותגים מסוימים.




הנה כמה טיפים פשוטים שיעזרו לכם לאכול יותר בריא בלי לשלם יותר:


☀️ זו הזדמנות מצוינת לסגל הרגל בו פעמיים בשבוע אוכלים ארוחה צמחונית ולא בשרית. טופו / קטניות / דגים הם תחליפים מצויינים ולא יותר יקרים.


☀️ אחד ממקורות החלבון האיכותיים הם הקטניות. לדוגמא : גרגרי חומוס / עדשים מכל סוג / שעועית מסוגים שונים. הם עתירים בסיבים תזונתיים , פחמימות מורכבות וחלבון ולכן משביעים ואפשר לשלב אותם במרק / תבשילי ירקות / לבשל ברוטב עגבניות טעים, להכין מהם קציצות ועוד הרבה. אם אתם חובבי קיצורי דרך (כמוני!) אתם יכולים לבשל יותר עדשים (שלא דורשים התעסקות מוגזמת של השריה ובישול ארוך ) או לקנות מוכן וקפוא (שקית אחת מספיקה לכמה תבשילים אם אתם משלבים עם ירקות). אפשר גם לבשל כמות גדולה ולהקפיא במנות.


☀️ התייקרות מוצרים היא הזדמנות טובה לבחון את כמות החטיפים שאתם קונים הביתה. אני לא אומרת לא לקנות, אפשר לקנות פחות גם בכמות וגם בגודל האריזה. אין בזה שום דבר בריא.


☀️ פירות זה בריא אבל יש לא מעט אנשים שמוגבלים בכמות הפירות ואוכלים יותר מהרצוי להם רק כי קנו הרבה וזה אוטוטו יזרק. קנו כל פעם שני סוגים של פירות , כך גם יהיה גיוון , לא תזרקו ולא תאכלו יותר מדי "כי חבל לזרוק" . ואם אתם שואלים כמה פירות אפשר לאכול ועדיין להתקדם בירידה במשקל, כתבתי פוסט בדיוק על זה- לחצו כאן.

☀️ הייתי מורידה מסל הקניות את השתיה המתוקה. אתם תודו לי. שתו מים. לפעמים הורדת שתיה מתוקה זה כל מה שצריך כדי לרדת במשקל. תראו את זה כתוצאת לוואי חיובית.


☀️ בתוך הרצון לחסוך, אל תוותרו על ירקות ופירות טריים. אם כבר חפשו ירקן שעושה משלוחים והמחירים שלו סבירים ותורידו מסל הקניות מוצרים אחרים שמזמן אתם מתכננים לצמצם ולא היתה הזדמנות ( עוגות / עוגיות / ופלים / נקניקיות ).

☀️ תנו עדיפות לשריפת קלוריות ולא דלק. מכירים את זה שמזיזים את הרכב רחוב וחצי רק כדי שהילד חלילה לא ילך ברגל? המסר צריך להיות הפוך! אם אפשרי ללכת ברגל במקום להזיז את הרכב זה עדיף לילד, לכסף וגם לכם.


בקיצור, הזדמנות למנף את העניין, להסתכל מחדש על מה אתם קונים בסופר ולחסוך במה שאתם יודעים שכדאי להפחית בו ולא במה שבריא לכם.


ואם התעורר הרצון להרגיש טוב יותר, לרדת 5-10 קילו ולחזור למידה שלך מפעם לחצי על הלינק הזה והשאירי לי פרטים.

10 צפיות
bottom of page