• טל פלג דיאטנית

כמה פירות אפשר לאכול ועדין לרדת במשקל ?


זו שאלה שחוזרת המון כי לפירות יש רפיוטיישן של "מלאי סוכר ומשמינים". אפשר בהחלט לאכול פירות גם אם אתם כעת בתהליך ירידה במשקל וגם אם את בגיל המעבר וחוששת שהמשקל יעלה בקלות.


כמובן שיש חשיבות לדגשים ספציפיים אז הנה כמה טיפים לגבי שילוב פירות באכילה מתאימה גם לירידה במשקל גם אצל נשים בגיל המעבר:


🥝 רוב האנשים ימשיכו לרדת במשקל גם כאשר ישלבו 2-3 מנות פרי ליום, זה לא מה שיעצור את הירידה ברוב המקרים.

מנת פרי היא פרי בינוני (כמו תפוח בינוני, אגס, בננה קטנה, תפוז) או כוס קטנה של קוביות פרי (תותים / קיווי/ מלון / אבטיח / ענבים / דובדבנים).

🍒 עדיף לפצל את הפירות במהלך היום ולא לאכול הכל יחד.


🍑 ממליצה לבחור פירות שאתם מצליחים לשלוט בכמויות שאתם אוכלים מהם .


🍋 עדיף לאכול את הפרי ולא לשתות אותו, לא במיץ ולא בשייק. אתם מפסידים ככה את הסיבים ואת הלעיסה ושניהם חשובים לשובע. בנוסף אל תקלפו (אם אפשרי כמובן).


🍐 לא, הסוכר של הפרי הוא לא בעיה באכילה של כמויות כאלו של פירות ליום מכיוון שהפרי כולל מרכיבים נוספים חשובים כמו סיבים תזונתיים שמקטינים את קצב ספיגת הסוכר לגוף .


🍎 שילוב מצוין יכול להיות פרי + יוגורט + כמה אגוזים . זהו שילוב בריא , משביע ומשתלב טוב במיוחד אם את/ה בתהליך ירידה במשקל וחשוב שתאכלו בריא ותהיו שבעים.

🥥 פרי עדיף על כל מתוק אחר שכולל סוכר לבן ותעשייתי. אם ההתלבטות בין חטיף אנרגיה לפרי או בין עוגיה קטנה לפרי אז בהחלט פרי.


🍍 השתדלו לגוון בצבעים. כל צבע תורם נוגדי חמצון אחרים שיש להם תפקיד חשוב בבריאות ובמניעת מחלות. בונוס נחמד לחמישה קילו שתרדו.


🍌 פירות הם חלק מ"דיאטת נפח" בה אוכלים מזונות עם תכולת מים גבוהה שאינם צפופים בקלוריות והדיאטה הזו היא אחת הטובות. הנה פוסט על הדיאטה המוצלחת הזו - כאן.


אם את/ה רוצה לרדת 5-10 קילו בלי לסבול ובלי להיות רעבים ולשמור על התוצאות שלכם זמן רב השאירו פרטים , לחצו על הלינק הזה - כאן. רלוונטי גם לנשים בגיל המעבר. ההתאמה היא אישית.


פוסטים אחרונים

הצג הכול