• טל פלג דיאטנית קלינית

נשנושים שלא יזיקו למשקל שלך בסוכות


ראש השנה וכיפור מאחורינו ומתחיל חג הסוכות.

השנה סוכות ארוך במיוחד כי ערב החג יוצא באמצע שבוע ולא "חוסך" לנו איזה יום בסופש (סופש תמיד מאתגר יותר מימי חול בכל הקשור לאכילה).


אחד האתגרים בסוכות הוא ריבוי ארוחות הערב כשמארחים ומתארחים והרבה נישנושים כשיוצאים לטיולים עם הילדים או עם חברים. לצערי אין נשנושים שאפשר לאכול חופשי (אם רוצים לרזות או לפחות לא לעלות) אבל יש כמה נשנושים שאפשר לשלב והם לא יזיקו למשקל (כמובן שיש לשים לב לכמויות). הרעיון הוא לחפש נשנוש שיש לו נפח סביר ביחס לכמות הקלוריות שהוא תורם כך שיהיה מספיק עם מה להתעסק והוא לא יגמר בשניה ורבע ולא יעלה מאות קלוריות .

מה חשיבות הנפח? נפח של מזון ממלא את הקיבה, תורם לשובע כך שאם יש נפח יפה של נשנוש והמחיר הקלורי סביר ואת סה"כ אוכלת מסודר בריא אז המשקל לא יפגע באופן מיוחד.


זה הרגע להזכיר כלל ברזל : כן , הכמות חשובה ועושה את ההבדל בין נשנוש לא מזיק ובין נשנוש שעלית בגללו במשקל. אם תאכלי בהגזמה כמובן שתהיה עליה במשקל אבל אלו נשנושים שאפשר לאכול כמות סבירה מאוד . לכן, שימי לב לכמות שאת בוחרת לאכול.


אז הנה ארבע דוגמאות לנשנושים שאפשר לשלב בטיולי חול המועד ובאירוחי הסוכה בלי לפגוע בתהליך שמירת המשקל:







🍌פופקורן 100 קלוריות -

----------------------------

שקית אחת כוללת נפח יפה של פופקורן והיא תעלה מאה קלוריות בלבד. אם את מכינה פופקורן בסיר ולא כזה במיקרו אז שימי ממש מעט שמן והמנה היא שלוש כוסות אחרי הכנה.

🍍אדממה -

-----------------

המנה הראשונה המבוקשת בהרבה מסעדיות אסיתיות יכולה להיות אצלך בסוכה או בצימר בחול המועד בדקה וחצי עבודה.

גודל מנה ? סביב שליש שקית קפואה , יש בזה הרבה נפח של פסולת (הרי אוכלים את הפולים שבתוך התרמיל) אז הנטו לא יוצא הרבה קלוריות. מלח גס , קערה יפה ואת מסודרת.

🍇מוזלי -

--------

גביע יוגורט לבן מועשר חלבון + פרי חתוך + כמה חצאי אגוזי מלך ויש לך מוזלי כיפי , בריא ומועשר חלבון. משביע ויעורר קינאה של כל אלו שיגידו לך "כל הכבוד"...




🍌 גרגרי חומוס מבושלים:

אפשר לקנות אותם קפואים ומוכנים. רק בישול קצר במים , מלח ופלפל ויש נשנוש מצוין עתיר חלבון ומשביע. אפשר לאכול חם או קר. מעולה לפיקניק או טיול או סתם נשנוש . אני אוהבת במיוחד.


🍇 חטיפים אפויים :

יש מגוון גדול של חטיפים אפויים חדשים ( כמו "הטעימות" או "פתית צ'יפס" או "חטיפי פיטנס" ) שהם סביב 99-120 קלוריות לשקית. זה חטיף עם כל החסרונות של אכילת חטיף ( מלח / מוצר מעובד) אבל זה ללא ספק עדיף מחטיפים רגילים שמגיעים למאות קלוריות לשקית. עדיף פירות חתוכים כמובן אבל אם האלטרנטיבה היא פיצוחים או תפוצ'יפס של הילד אז אלו אלטרנטיבה טובה יותר. אפשר למצוא בכל מכולת .



ומה יקרה עם המשקל שלך אחרי סוכות ?

מעוניינת לרדת 5-10 קילו בלי להיות רעבה ובלי לסבול ?

השאירי לי פרטים כאן