• טל פלג דיאטנית קלינית

מהם הטרנדים בתזונה ואורח חיים בריא שיובילו ב- 2019 ?


גם בתחום התזונה ואורח החיים הבריא יש תחזיות למה יעסיק אותנו ואיזה נושאים יהיו החמים ביותר בתחום אז לכבוד השנה החדשה אספתי כמה נושאים שכנראה נשמע עליהם או נמשיך לשמוע עליהם השנה:

1. אביזרים שיעזרו לנו לשמור על כושר :

בכתב עת רשמי של הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט מתפרסמת רשימה של הטרנדים החמים ביותר בתחום הספורט ל 2019 והדגש החשוב בעיני הוא השימוש ההולך וגדל באביזרים שיכולים לעזור לך לנהל את נושא הכושר ומידת הפעילות היומית שלך , מגבירים את המודעות לכמות הפעילות היום יומית שאת עושה ונותנים לך פידבק איפה את נמצאת מבחינת היעדים שלך . באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב מאשר בעברית: wearable device וזה כולל שעונים חכמים למיניהם שסופרים צעדים, מזכירים לך שצריך לעמוד ולא רק לשבת ועוקבים אחרי הפעילות שלך. המפורסם ביותר הוא ה FITBIT ויש כמובן גם הרבה אחרים בצורת שעון / צמיד ואפילו טבעת ( הנסיך הארי עשה לזה פרסום רב). העיקרון של כל אלו הוא אותו אחד: מעקב אחר הפעילות שלך ושיקוף המצב כי כשיש לך יעד של 12,000 צעדים ביום ואת יכולה לראות שאת לא עשית אפילו חצי מזה יש לך אפשרות לצאת לצעידה ולהגיע ליעד. מי שמגיב למספרים ויעדים (כמוני...) יודע שזה עושה עבודה טובה ומדרבן לצאת החוצה ולצעוד או להשאיר את הרכב רחוק יותר מהיעד ולהמשיך ברגל... העיקר להגיע אל היעד!! אני רואה בפועל שלקוחות שלי שמפרגנות לעצמן באביזר כזה ( אפשר למצוא בכל מיני רמות מחירים) הולכות יותר וזזות יותר וזה בעל חשיבות עצומה מבחינה בריאותית.

2. חלבון: לא הכוונה לדיאטות רבות חלבון כי אם את עוקבת אחרי הפוסטים שלי את בטח זוכרת שלדיאטה דלת פחמימות אין יתרון על פני אחרות ומה שמשנה כדי לרדת במשקל זה הפחתה של כמות הקלוריות הכללית בצורה שתאפשר התמדה לאורך זמן. הנה הפוסט אם את רוצה להיזכר. כלומר, ההקפדה על חלבון ואיכות חלבון היא על מנת לאכול בריא ומאוזן, חלבון תורם לשובע ולשמירה על מסת השריר ולשמחתי יותר ויותר אנשים מבינים שלאכול בריא זה לא רק להוריד ג'אנק ומתוקים אלא גם להקפיד על צריכת חלבון טובה בהתאם לגיל ולפעילות הגופנית ואני מעריכה שהטרנד של מוצרי חלב מועשרי חלבון ומוצרים אחרים מועשרי חלבון ילך ויתפוס יותר ויותר נפח .

3. אורח חיים בריא ולא דיאטה: כבר כמה שנים שזו המגמה ובצדק. רק אורח חיים יכול לשמור על תוצאות לטווח ארוך. על זה כתבתי פוסט נפרד.אם את מעוניינת בירידה במשקל חשוב שתדעי שמדובר בתהליך ולא בזבנג ולכן אורח חיים זה מונח מתאים יותר מאשר דיאטה. הדגש על אורח חיים בריא לצורך ניהול משקל נמצא פה כבר כמה שנים, הוא הולך ומתחזק בתודעת הציבור ואני מניחה שנראה את זה גם ב 2019.

4. חיידקים ובריאות המעיים ולא "ניקוי רעלים" : נתחיל מההתחלה, מי שמדבר איתך על ניקוי רעלים הוא לא איש מקצוע. אפילו משרד הבריאות הוציא אזהרה לציבור על הנושא לפני כמה שנים. מצד שני, נושא החיידקים במעי וחשיבותם לבריאותנו הוא נושא עם גיבוי מחקרי נרחב ואני מניחה שהשנה ימשיך ויהיה בכותרות. מה את יכולה לעשות לטובת החיידקים הטובים שלך? לאכול בריא. זה ביצה ותרנגולת אני יודעת אבל ככה תשמרי עליהם והם ישמרו עליך.

5. הדיאטה הים תיכונית: גם זה לא חדש אבל יתרונותיה הבריאותיים של הדיאטה הים תיכונית ברורים מאוד ולכן היא תמשיך לככב גם השנה. הדיאטה הזו כוללת הרבה פירות וירקות, קטניות ודגנים מלאים, עוף ומוצרי בשר רזים, גבינות, דגים, שומנים בריאים וצמחיים כמו שמן זית טחינה ואבוקדו , אגוזים ושמן דגים, אוכל מגוון טרי ולא מעובד. לדיאטה הזו יתרונות בריאותיים שונים והיא שומרת על לחיידקי מעיים טובים יותר , הורדה בתהליכי דלקת , שומרת על בריאות הלב , מפחית סיכון לאלצהיימר וסרטן ועוד.

הנה לינק לפגישות אישיות עכשיו בהטבה מיוחדת - לחצי כאן



טל פלג - דיאטנית קלינית | ירידה במשקל | דיאטה מאוזנת | שינוי חשיבה והתנהגות

רח׳ הנשיאים 8, הוד השרון

© 2018, כל הזכויות שמורות לטל פלג

עיצוב האתר: ענת בילינסון