top of page
  • טל פלג דיאטנית

מה הבדל בין ירידה במשקל באופן כללי לירידה ממוקדת ברקמת שומן בגוף?


זו השאלה מאוד נפוצה בקליניקה שלי....מה ההבדל בין ירידה במשקל ובין ירידה בשומן ? לא העיקר זה המספר? אז לא.


ירידה במשקל מתייחס לירידה כללית במשקל הגוף. זה יכול להיות מנוזלים ויכול להיות מאיבוד שרירים (כמו בדיאטה קיצונית, דיאטות ניקוי למיניהן, דיאטות דלות מדי באבות מזון וקלוריות, צומות מכל מיני סוגים).


ירידה בשומן מתייחס ספציפית לירידה בכמות השומן בגוף וזוהי הירידה שסביר להניח שאת מחפשת.

כשעלית 5 קילו בשנה האחרונה ... האם הם היו מנוזלים / שרירים שומן? אם עלית בשומן אז הירידה שאת מחפשת צריכה להיות כזו שמפרקת שומן ולא רקמות אחרות.


איך תדעי שאת אכן מרזה ברקמת שומן ?


* ירידה מתונה של מאות גרמים בשבוע ולא יותר, כי שומן היא רקמה קלה והיא לא יורדת מהר (גם לא עלית בשבוע.....).


* לא עושה דיאטה קיצונית מדי ( כמו דיאטה קטוגנית או מופחתת מדי בקלוריות)


* אוכלת מאוזן מכל אבות המזון כולל פחמימות (מורכבות ולא מתוקות) . פחמימות שומרות שלא יהיה פירוק שריר לטובת הפיכתו לגלוקוז . זה לא אומר עוגה זה אומר קצת קינואה.


* אוכלת מספיק חלבון איכותי. ממש כמו הסיבה הקודמת, זה שומר על מסת שרירים ועוזר לשובע.


* עושה פעילות גופנית במקביל לירידה במשקל. כן. אין מנוס. אלא שהפעילות לא עושה את ההרזיה אלא תומכת בתזונה ולא הפוך.


* מתייעצת עם איש מקצוע מורשה (דיאטן / דיאטנית עם רשיון משרד הבריאות) כדי לא לבזבז כוחות, מוטיבציה וכסף על המסגרת הלא נכונה (אני מדברת מנסיון מר של הרבה נשים שהגיעו אלי וביזבזו כמות מטורפת של כסף על כל דיאטה שגויה שנמצאת בשוק...).


עד כמה שזה ישמע מוזר, העיקר זה לא המספר שאת רואה על המשקל בתהליך ההרזיה , מאוד חשוב לרדת ברקמת שומן בלי לפגוע יותר מדי בשרירים (תמיד יש פגיעה מסויימת, צריך שהיא תהיה מינימלית).


מסת השריר שלך קשורה לבריאות הכללית שלך, לתפקוד מערכת החיסון ולכמות הקלוריות הבסיסית שהגוף שלך שורף.

לכן, אם תעשי דיאטה חריפה ומוגזמת את תפגעי קודם כל בבריאות שלך , בתפקוד מערכת החיסון שלך ותגרמי לגופך לשרוף מעט מדי קלוריות שזה אומר עליה במשקל חזרה תוך זמן קצר.


בתמונה, חצי קילו שומן. נשמע מעט אבל זה לא.


חשוב לציין שגם בירידה מתונה סביב 20-25% מהירידה עשויה להיות ממסת שריר בנוסף לשומן והמטרה בהנחיות הנ"ל היא לצמצם את זה כמה שאפשר למינימום.





איך אני יכולה לעזור לך לרזות , להוריד אחוזי שומן, לרדת בשומן בטני ובמשקל , גם בגיל המעבר?

אני דיאטנית ותיקה ועוסקת שנים רבות בירידה במשקל / שומן של נשים וגברים עם התמקדות מיוחדת בנשים מעל גיל 40. בהשכלתי הנוספת אני גם פסיכולוגית ( אחת הדיאטניות הבודדות עם רשיון כפול ממשרד הבריאות לשני מקצועות רפואיים שדורשים רשיון ) וזה נותן עוד עדשה במשקפיים לתהליך שינוי מתון ומכיל ולא קיצוני.

חשוב להדגיש , אני לא עושה טיפול פסיכולוגי, אני עובדת כדיאטנית עם הסתכלות רחבה יותר מתוך ידיעה שאכילה מושפעת מהרבה התרחשויות בחיים.

אפשר לפגוש אותי פנים אל פנים בקליניקה שלי בהוד השרון לפגישה מעמיקה של שעה וחצי (עלותה 580 ש"ח) או לפגישה מעמיקה באורך שעה בזום (עלותה 480 ש"ח). אחרי הפגישה הראשונה אפשר להמשיך למעקבים ויש אפשרויות שונות.

שלחי לי ווטסאפ 050-2495252 ונוכל להתחיל.

או לחצי על הלינק הזה - כאן ממש עכשיו כדי לקרוא עוד פרטים ותוכלי להחליט כבר בשלב זה אם אנחנו מתאימות לעבודה משותפת.




361 צפיות

Kommentare


bottom of page