top of page
  • טל פלג דיאטנית

מה יתרונות של הארוחה הזו (שאני הכנתי לעצמי) לנשים מעל גיל 40 ?

ארוחת הצהרים שלי היום יצאה דוגמא לצלחת מנצחת שמתאימה לנשים בשלבים השונים של גיל המעבר (שאצל רובנו מתחילים עוד לפני שירד לנו האסימון בשנות ה 40' שלנו).

יש בה סלט טרי ( קטן), ברוקולי אפוי , סלמון אפוי ומרק עדשים כתומות.



האמת שהיא מתאימה לכל מי שרוצה לאכול בריא ולשמור על משקל תקין ועדין יש בה יתרון לנשים סביב גיל מעבר.

מה המרכיבים בארוחה שגורמים לה להתאים לגיל המעבר?


חלבון : מקורות החלבון בארוחה זו הם סלמון ועדשים כתומות. שניהם מקורות טובים לחלבון צמחוני ( לפחות שלוש פעמים בשבוע אני אוכלת צמחוני). סלמון אינו דג רזה אך מהווה מקור לשומן מסוג אומגה שלוש.


פחמימות מורכבות : עדשים הן מקור לפחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים ולכן קשורות לשובע ותחושת מלאות , להאטה בזמן ריקון הקיבה ( וזה מאריך שובע) ולכן קשורות לשמירה על משקל.


סיבים תזונתיים : הסברתי קודם על חשיבותם אך מקורם גם בירקות האחרים כמו ברוקולי וסלט.


פיגמנטים (צבעים) צמחיים : הצבעים של הירקות ( טריים ויש גם גזר ועגבניות במרק) הם נוגדי חימצון חזקים ( אנטיאוקסידנטים) בעלי חשיבות בריאותית במגוון מחלות ובנאות הזדקנות.


נפח שמשרה שובע - מרק , סלט , ירק אפוי כל אלו בעלי נפח אך עם צפיפות קלורית נמוכה . דיאטת נפח קשורה לירידה במשקל בגלל שהיא עובדת טוב על מלאות ושובע.


השתמשתי בשמן זית שמן זית נחשב לטוב ביותר מבחינת ההרכב שלו והוא חלק מהתזונה הים תיכונית שהוכחה מחקרית כטובה ביותר לנשים בגיל המעבר. יחד עם זאת, שימי מעט כי לשמן מכל סוג ערך קלורי גבוה.


זמן הכנה קצר-

מרק עדשים הכנתי לסופש ונשאר. מתכון בהמשך.


סלמון היה קפוא וזמן ההפשרה קצר אז תכנון מראש מה הולך להיות בצהרים מאפשר הוצאתו להפשרה בזמן והוא בתנור סביב עשר דקות אולי כמה דקות יותר


ברוקולי קפוא שמה ישר על נייר אפיה ככה ישר מההקפאה עם מעט שמן זית ומלח ומכניסה לתנור, די מהיר.


סלט קטן זה צ'יק צ'אק ואם את חותכת סלט בערב, יכולה להשאיר מנה לא מתובלת ליום שאחרי וכלום לא קורה לו.


הנה המתכון למרק עדשים :

מרכיבים: כוס עדשים כתומות בצל שני גזרים בינוניים קופסה עגבניות מרוסקות ( לא קופסה גדולה, רגילה, אני משתמשת במוטי) מלח, פלפל, כפית כמון, כפית פפריקה מתוקה הכנה- להשרות כוס עדשים לעשר דקות במים ולשטוף היטב. לאדות בצל קצוץ במעט שמן זית להוסיף את העדשים, הגזרים ולהמשיך לערבב עוד כמה דקות. להוסיף את העגבניות המרוסקות, תבלינים ולבשל כמה דקות . להוסיף שני ליטר מים ולהביא לרתיחה.

אחרי כן להקטין את עוצמת האש/ אינדוקציה ולבשל שעה. לבדוק טעמים ולתקן תיבול.


ומה איתך ? איך את אוכלת ? סובלת מסימפטומים של גיל המעבר?

אם יש לך כרגע מוטיבציה לאכילה בריאה, ירידה במשקל וכל זה בהתאמה אישית למה שאת אוהבת לאכול, בלי להיות רעבה ובלי לסבול ואפילו בלי לוותר על אכילה בחוץ, מוזמנת ליצור קשר בווטסאפ 050-2495252

הנה פרטים נוספים שאת יכולה לקרוא על הליווי האישי שלי - לחצי כאן עכשיו.

67 צפיות
bottom of page