top of page
  • טל פלג דיאטנית

חלב פרה או משקה סויה? שקדים? שיבולת? מה מתאים לנשים בגיל המעבר?

היה איזה יום בקליניקה שהשאלה הזו חזרה על עצמה כמה פעמים אז לקחתי את עצמי למכולת הקרובה וצילמתי חלק גדול מהמשקאות האלטרנטיביים לחלב (היה שם מדגם די מייצג), עשיתי טבלה יפה, ביקשתי ממורן שמנהלת לי את האינסטוש להכין גרפיקה מגניבה והנה הפוסט עם כל המידע כדי שתבחרי מה שנכון לך.



איזה משקה חלב מתאים לגיל המעבר?

אני פוגשת נשים שמחליפות את החלב בכל מיני משקאות תחליף. כל אחת והסיבה שלה.

חלק מהן בטוחות שזה בריא יותר או יעזור להן לרזות, חלק רוצות להימנע מחלב פרה וחלק אומרות שזה טעים להן. אז על טעם אני לא יכולה להתווכח אבל לגבי השאר צריך להסתכל על המספרים והעובדות.


לכן, ריכזתי נתונים שתוכלו להשוות בין חלב פרה / סויה / שקדים / אורז שיבולת שועל כדי שתראו בעצמכן.

לפני כן אדגיש מה עדיף לנו הנשים סביב גיל 50 מבחינת הערכים התזונתיים של החלב או משקה התחליף כדי להעריך אם הוא טוב לנו או לא :


 כמות ואיכות החלבון - אנחנו שואפות לכמה שיותר חלבון וחשוב שיהיה איכותי.

חלבון איכותי אומר שהוא בנוי מחומצות אמינו , אבני הבניין של החלבון, הכרחיות, שגופנו לא מייצר והן מתקבלות מהמזון בלבד.

חלבון החלב הוא האיכותי ביותר מבין האפשרויות , כולל חומצות אמינו מסועפות שעוזרות לבניית ושימור מסת שריר בהשוואה לחלבון התחליפים.

חשיבותו של החלבון בגיל המעבר בכך שהוא שומר על מסת השריר שלנו ומערכות נוספות כמו מערכת החיסון, עוזר לשובע ולירידה במשקל.


 כמות הסידן - כמה שיותר סידן במוצר יותר טוב כי אחד מאתגרי גיל המעבר הוא בריחת סידן מהעצם והתחלת מחלות כמו אוסטאופורוזיס. לכן, הסידן מהמזון מאוד חשוב כחלק מהמניעה והטיפול. הרכב המינרלים בחלב פרה מאפשר ספיגה טובה יותר של הסידן.


 כמות פחמימות – אנחנו שואפות לכמה שפחות פחמימות פשוטות ( זה הסוג שיש בחלב ותחליפיו) וכמה שפחות קלוריות הקשורות בכמות הפחמימות במוצר. יש לזכור שעודף קלוריות הופך שומן ובגיל המעבר נוטה יותר להצטבר כשומן בטני.

 למעשה, האינטרס שלך הוא לקבל מהחלב או מתחליפיו כמה שיותר אבות מזון איכותיים וחשובים לבריאותך (חלבון / סידן) עם מינימום קלוריות ומינימום פחמימות פשוטות.


מה המסקנה?

בעניים מקצועיות, הדגש הכי חשוב הוא על כמות החלבון ואיכותו ולכן לדעתי בעדיפות ראשונה חלב פרה 3% ובעדיפות השניה סויה לייט.

כל השאר נופלים בקריטריון החשוב הזה. 

מי שצורכת מספיק חלבון איכותי ממזונות אחרים ומעדיפה תחליפים , עדיף לבחור את התחליף עם הכי פחות קלוריות והכי הרבה סידן.


באופן אישי אני מעדיפה חלב פרה 3% או סויה לייט, ובדר"כ אני משלבת בין שניהם. יש לי קפה שהולך עם סויה לייט (הקפה קר המפורסם שלי) ויש לי קפה שהולך עם חלב רגיל 3% (הפוך ....).


שימי לב שהנתונים בתמונות הם ל 100 מ"ל חלב / תחליף וכתבתי ערכים / טווח ערכים על סמך המוצרים שבדקתי באזור מגורי ולכן עשויים להיות הבדלים מסויימים בין מה שכתבתי למוצרים אחרים . לכן, מומלץ לקרוא את התווית התזונתית של המוצר שאת צורכת ולהפעיל שיקול דעת לפי מה שהסברתי.


מצורפות בהמשך תמונות עם נתונים ועד שתצללי למספרים אני רוצה להזמין אותך ללחוץ על הלינק - הזה- עכשיו ולקרוא איך את יכולה לרזות 5-10 קילו , גם בשומן בטני וגם אם את בגיל המעבר. הנה שוב הלינק - כאן.


והנה כל הנתונים על תחליפי חלב :




 

370 צפיות
bottom of page