top of page
  • טל פלג דיאטנית

האם כדאי לרדת 2 קילו נוספים שיהיה "ספייר" ?

כשאני שואלת לקוחה לאיזה משקל מטרה היא רוצה להגיע בהמון מקרים אני מקבלת את התשובה "אני רוצה להגיע ל.... אבל נראה לי שכדאי שארד עוד 2 קילו שיהיה לי ספייר למקרה ואעלה במשקל... חגים וכאלו".



האם באמת כדאי וצריך לרדת יותר במשקל רק כדי שיהיה "לאן לעלות" ?

התשובה היא לא. לגמרי לא ואני (כהרגלי) אסביר ואנמק עד שיהיה ברור.

📢 לרדת עוד שני קילו נוספים מעבר למה שאת רוצה זה מאמץ גדול. זה לא קורה ככה על הדרך במקרה. להתאמץ כל כך בשביל עוד שני קילו רק בשביל שתעלי אותם בחג הקרוב ? לא הגיוני.


📢 כשתהליך הירידה במשקל נעשה בצורה נכונה ומתוכננת ויש כמה הרגלי מפתח שמשתנים או מתחדדים אפשר לומר שלומדים לקבל החלטות יותר נכונות לגבי האוכל. זה לא אומר שמוותרים על אוכל שאוהבים או קינוח מדי פעם, זה כן אומר שמקבלים החלטות טובות יותר לגבי כמה ומתי. לכן, גם בימים יותר מאתגרים כמו נסיעה לחופשה / חגים / סוף שבוע אני מצפה שהתנודות במשקל יהיו סביב פלוס מינוס חצי קילו ולכן אין שום צורך שיהיו שני קילו ספייר.

📢 עצם המחשבה שיש לך 2 קילו ספייר שאפשר לעלות יכולה ליצור התנהגות אכילה שאכן תגרום לך לעלות במשקל ובדרך למעלה... אף אחד לא.

באמת עוצר אחרי 2 קילו.


📢 אני רוצה להדגיש את מה שאמרתי בסעיף הקודם: בדרך למעלה, אף אחת לא עוצרת אחרי 2 קילו ואומרת לעצמה "טוב הנה נגמר לי הספייר עכשיו נחזור לאכול מוקפד". זה פשוט לא קורה כי החשיבה משתנה כשאת באכילה שגורמת לך לעלות. לכן, זו אשלייה מסוכנת.


אוקי, אז מה כן?


📢 אכילה מסודרת שמאפשרת לך לאכול גם דברים שאת אוהבת ונתפסים כ"לא דיאטה" אבל אין בעיה לאכול מהם מדי פעם בסיטואציה הנכונה וכך לא נוצר חסך.


📢 להתייחס לאכילה לירידה במשקל כתהליך קבלת החלטות. ללמוד לקבל החלטה שנכונה לך בכל סיטואציה. כשלומדים את הרעיון הזה אפשר בהחלט לעבור מצוין חגים / נסיעות / טיולים ולהנות מהאוכל בצורה מצוינת , לא לוותר על מה שאוהבים ולא לעלות במשקל.


רוצה לרדת במשקל וגם להנות מאוכל שאת אוהבת וזה בלי לסבול ובלי להיות רעבה?


לחצי על הלינק הזה ותקראי עוד על התהליך ותוכלי להשאיר פרטים אם תבחרי לרזות .


טל 050-2495252


bottom of page