top of page
  • טל פלג דיאטנית

האם יש טיפול טבעי לגלי חום בגיל המעבר ?



לקוחות רבות שואלות אותי איך אפשר לשפר את גלי החום ללא טיפול הורמונלי חלופי? אני לא נכנסת פה לדיון כן/לא טיפול חלופי.

זה דיון שכדאי לעשות עם רופא.ת גיל מעבר . בין אם בחרת לקחת או לא לקחת, ההמלצות האלו רלוונטיות.


הנה כמה המלצות טבעיות שיעזרו לך עם גלי החום :

המעיטי / הימנעי מקפאין ואלכוהול. אם לא יעולה להימנע אז חפשי את המינימום האפשרי מבחינתך. קפאין נמצא בקפה, תה, משקאות שונים כמו דיאט קולה ומשקאות אנרגיה (אלו גם עמוסי סוכר אני מקווה שאת לא שותה אותם בכלל). על אלכוהול אני מניחה שאני לא צריכה לפרט...

על פיטואסטרוגנים שמעת? : זוהי קבוצה רחבה ומגוונת של חומרים צמחיים בעלי פעילות מחקה אסטרוגן אבל בצורה חלשה משמעותית. מקורותיהם בפירות וירקות כמו אגסים, תפוחי עץ, ענבים, פירות יער, כרוב, תרד וירקות עליים , קטניות במיוחד סויה ומצרי סויה כמו טופו. אכילה של מגוון ירקות ופירות וקטניות מאפשרת כמות מתאימה.

מגנזיום: למינרל חשוב זה תפקיד בתהליכים רבים הקשורים לבריאות העצם, כיווץ השרירים וויסות רמות סוכר בדם ועוד.

אמנם יש מחקרים המראים קשר בהטבה של גלי חום וסטרס אבל לא מצאתי הרבה טובים וחד משמעיים. מצד שני למגנזיום יש הרבה תועלות ובאכילה מגוונת ובריאה מגיעים לכמות הדרושה.

מקורות מגנזיום במזון הם אגוזים וזרעים כמו גרעיני חמניה, קשיו, גרעיני דלעת. אך אלו מלווים גם בכמות קלוריות גבוהה ולכן צריך לאכול מעט. ירקות ירוקים עליים כמו תרד וקייל, קטניות כמו חומוס, עדשים, שעועית , אלו גם מקור מצוין לחלבון צמחוני וכדאי לשלב אותם בתזונה, דגנים מלאים כמו קינואה, חיטה מלאה, דגים , מוצרי חלב כמו יוגורט, פירות כמו בננה, אבוקדו ושוקלד מריר (לפחות 70%).

כמות המגנזיום במזון משתנה ותלויה בפרמטרים שונים כמו הקרקע והמים . הכמות המומלצת לנשים בגיל המעבר היא סביב 300 מ"ג ליום וניתן להגיע לזה מתזונה בריאה ומגוונת.

צמח " קוהוש שחור ": אפשר לומר שעל פי מחקרים שונים, צמח זה קשור להטבה בגלי חום והוא בטוח לשימוש ויכול להוות אלטרנטיבה מסוימת לטיפול הורמונלי אך האפקט שלו חלש יותר משל טיפול חלופי ולכן יש נשים שהוא לא יעיל עבורן.

גם בנושא זה אפשר למצוא מחקרים שאומרים שאין יעילות כמו סקירה גדולה של Cochran מ 2012 שסקרה 16 מחקרים מבוקרים עם כמות יומית של 40 מיליגרם למשך ממוצע של 23 שבועות והגיעה למסקנה שהוא לא יעיל יותר מפלצבו (כלומר מכדור דמה "אין בו" שלא כולל חומר פעיל).


מצד שני יש מחקרים מהשנים האחרונות שכן מראים יעילות של קוהוש שחור בהטבה של סימפטומים כולל גלי חום.

בעיני , אם את לא בענין של טיפול הורמונלי חליפי שווה לנסות תוסף של קוהוש שחור, הוא נחשב בטוח לשימוש.

חשוב להזכיר שקוהוש שחור הוא המרכיב העיקרי במוצר "סימדונה" שניתן לקנות עם מרשם רופא בלבד.


מה עוד ? הבסיס כמובן ... תזונה בריאה, ספורט, הקטנת לחץ, ירידה במשקל אם יש עודף, לפעמים גם 5% מהמשקל עושה שינוי יפה בתחושה ובהרגשה.

יקירתי, תזכרי שיש מה לעשות עם שומן בטני ומשקל עודף, להרגיש קלילה יותר , בריאה יותר וצעירה יותר.

מוזמנת לדבר איתי 050-2495252 ואם את מעדיפה לקרוא עוד פרטים על המפגשים איתי - לחצי כאן עכשיו להמשך קריאה.

54 צפיות
bottom of page