top of page
  • טל פלג דיאטנית קלינית

למה אין דבר כזה אוכל משמין או אוכל מרזה ?


" אבל זו בטח הוצאה מוכרת" אמרתי לרואה החשבון שלי בהתנצלות על איזה שטות שהוצאתי עליה הרבה כסף בשביל הקליניקה שלי. " זו עדין הוצאה" הוא אמר ברצינות של רואה חשבון...ואני חשבתי לעצמי "וואלה" זה כמו כל הפוסטים שאני רואה על "אוכל מרזה". בדיוק אותו דבר. אולי זה מזון עם לא ככ הרבה קלוריות אבל זה עדיין קלוריות שנכנסות ולכן אי אפשר להצמיד לזה את המילה "מרזה". לכל מזון עדין יש ערך קלורי ולכן הוא לא יכול להיות "מרזה". תכף מגיע ההסבר.

מדוע אין דבר כזה "אוכל מרזה" או "אוכל משמין"?

כשלקוחה מספרת לי על משהו " מאוד משמין" היא בדר"כ מתכוונת לכך שהוא צפוף בקלוריות כלומר בכל מנה יש די הרבה קלוריות. זה כמו להגיד על מוצר יקר ש "הוא בהכרח גורם לאוברדרפט"... האם באמת רכישת מוצר יקר תגרום לך לאוברדראפט? זה תלוי... תלוי מה התקציב שלך, אם יש לך תקציב גבוה אז הוא לא יגרום לאוברדראפט, תלוי באיזה תדירות את קונה מוצרים יקרים כאלו כי אם זה פעם בשנה אולי זה לא משמעותי ככ ואם כל חודש את ברכישה יקרה אז אכן עשוי להביא אותך לאוברדראפט. בקיצור... כשאת אומרת על מזון מסוים שהוא "משמין" זה אומר שהוא תורם לך הרבה קלורית כלומר "נוגס" בתקציב היומי שלך בצורה משמעותית. האם זה בהכרח אומר שתעלי מזה במשקל? תלוי. תלוי מה התקציב היומי שלך מבחינת קלוריות ( וזה משתנה מאחת לשניה בהתאם לגיל, גובה, משקל , אחוזי שומן ומידת הפעילות הגופנית שלך) , תלוי מה עוד אכלת במהלך היום, תלוי באיזה תדירות אכלת את המאכל הזה, אם זה מנה פעם במלא זמן זה לא משמעותי למשקל כמו מצב בו את אוכלת ממנו בכל יום.


בקיצור, כשאת אומרת על מזון מסוים שהוא "משמין" תחשבי על מוצר יקר שקנית ותחשבי מה מצב העו"ש אם קנית אותו פעם בהרבה זמן או קנית כזה כל כמה ימים. תחשבי כמה הוא משמעותי מתוך התקציב שלך לעומת תקציב של מישהי אחרת ולכן להכריז על משהו "משמין" זה כמו להכריז על משהו "יקר". זה תלוי למי, מתי , מה התקציב וכדומה.

ומה עם "אוכל מרזה"? יש דבר כזה אוכל מרזה? לא בדיוק. יש מזונות שעוזרים להתנהל טוב בתהליך ירידה במשקל כי הם תורמים לשובע אבל הם עצמם לא גורמים להרזיה, אין בהם מרכיב שגורם לגוף שלך לשרוף יותר קלוריות . אולי הם משביעים באופן מיוחד ולכן בעקיפין חוסכים לך אכילה ומאפשרים לך להסתפק בפחות מזון ולכן סה"כ יוצא שאכלת פחות קלוריות באופן יומי.


הדבר החשוב הוא להבין שכל מזון תורם לנו ערך קלורי. רק מים הם חסרי ערך קלורי ואם את לא זקוקה לקלוריות הללו והן עודפות גופך מאחסן אותן כשומן. אין דבר שאפשר לאכול ויגרום להרזיה.


ומה עם המשקל שלך?

אם המוטיבציה שלך כעת גבוהה ואת מחפשת מסגרת אישית לירידה במשקל ובשומן הבטני, שתתאים למה שאת אוהבת לאכול, בלי שתהיי רעבה, בלי לסבול, בלי לוותר על מסעדות ופחמימות מתאימה לגיל ( אחד התחומים בהם אני עוסקת זה נשים וגיל מעבר כלומר 40+ ואם את שם זה דורש התאמות יותר מדוייקות ), מוזמנת ליצור איתי קשר בנייד 050-2495252 או במייל talpelegdiet@gmail.com ואת יכולה פשוט ללחוץ עכשיו כאן לקרוא עוד פרטים ולהחליט אם זה בכלל מה שאת מחפשת.


97 צפיות
bottom of page