top of page
  • טל פלג דיאטנית

האם עודף המשקל שלך נובע מהגנטיקה שלך?

אוי הגנטיקה הגנטיקה…איך עושים בה שימוש רק כדי לא להתמודד עם האמת.

תשמעו סיפור. מישהי שאני מכירה מחדר הכושר סיפרה באחד מאימוני הסטודיו על מאפייה שהיא מאוד אוהבת שעכשיו עושים משלוחים בוולט. כמה קל ופשוט והופ שני קליקים המאפה אצלה בבית. המליצה לכולם לנסות. אחכ התגלגלה השיחה לכמויות , סיפרה שאצלה המתוק בזוגות. כי מראש היא בטוחה שלא יספיק לה אחד.

בדרך החוצה החלפנו כמה מילים אמרתי לה בחיוך שהיא נותנת לי רעיון לפוסט אבל לא חשבתי שנושא הפוסט עווד לא נאמר…


ואז … היא הפילה פצצה… ״הכל גנטיקה! בגלל הגנטיקה אני בעודף משקל״ היא אמרה. חשבתי שהיא צינית, שהיא מבינה את הפרדוקס אבל היא היתה רצינית לגמרי. מבחינתה… הגנטיקה אשמה. הנה דוגמא לנבואה שמגשימה את עצמה כי אם הגנטיקה פירושה עודף משקל אז בשביל מה להתאמץ בכלל? ואז כל ההתנהלות היא ברוח הזו.


הגנטיקה לא. מזמינה וולט

הגנטיקה לא לוקחת שני קרמבו במקום אחד

לא. זה לא הגנטיקה. גם אם יש השפעה גנטית מסוימת היא לא גדולה. אפילו במרכיבי אישיות יודעים היום שיש השפעה סביבתית משמעותית וזה לא רק גנטיקה.


הפער בין הגנטיקה להתנהגות של ממש בעולם האמיתי הוא גדול. עצום. הגנטיקה אולי נותנת קלפים טובים יותר או פחות לנקודת ההתחלה אבל היא לא אחראית להשפעות הסביבתיות עליך או לבחירות אוכל לא טובות.

זה מזכיר לי את השאלה שהיו שואלים אותי המון כשהייתי דיאטנית צעירה ״ את רזה גנטית?״ מה זה רזה גנטית?? ״לא… אני רזה התנהגותית״ אמרתי. נכון. תמיד הייתי רזה אבל אני מתנהלת בהתאם. אבא שלי אדם רזה, תמיד אכל בריא ועושה ספורט כל יום. אמא שלי זיכרונה לברכה היתה רזה אבל זה כי אכלה בהתאם ואם נלך עוד יותר אחורה, היתה לי סבתא עם סוכרת, עודף משקל והיא עישנה… מה זה אומר?? כלום.

אני מקפידה על מה שבשליטתי. אני יודעת לתחזק את המשקל נכון עם תזונה וספורט. רק זו הסיבה.

יחד עם כל זה, חשוב גם להזכיר שאם יש נטייה גנטית למחלות שונות אז בטח עדיף לא לאתגר אותה ולשמור יותר טוב על אוקי חיים בריא כי זה עשוי למנוע מחלות שיש להן קשר גנטי. קשר גנטי לא אומר מאה אחוז. ההתנהגות מנצחת.

בקיצור, אי אפשר לשנות גנטיקה. מה ששלך שלך אבל אפשר להתנהל טוב יותר עם האוכל ולרזות יפה.


בתמונה. אני. בגיל 51. עם ספורט ותזונה נכונה. כן אני אוכלת גם מה שנחשב "אסור" כשאני מחליטה שזה מתאים לי.

ומה איתך? אם את ברגע הנכון מבחינת מוטיבציה כדי לטפל בשומן בטני, לרדת כמה קילו מעיקים ( 5-7 קילו ירידה עושים פלאים להרגשה), לאכול בריא יותר (בכל גיל ובמיוחד סביב גיל המעבר כלומר 40+), חשוב שתדעי שזו המומחיות שלי כבר שנים רבות.

כל הפרטים בלינק הזה - לחצי עליו עכשיו - כאן





79 צפיות
bottom of page