top of page
  • טל פלג דיאטנית

ארבעה טיפים לשקילה שלא תתסכל אותך כדי שגם אם את רואה כל יום מספר אחר תוכלי להבין מה קורה .

מקפידה על תזונה מתאימה לירידה במשקל וכל פעם שאת עולה על המשקל את רואה מספר אחר שמבלבל אותך?

את לא מצליחה להבין אם את מתקדמת בהרזיה או תקועה במקום ?

אם זה המקרה - הפוסט הזה בדיוק בשבילך, במיוחד בתקופה מאתגרת כמו עכשיו שפסח בפתח ואחריו רצף של עוד כמה חגים ובמיוחד עכשיו שנפתחו שוב המסעדות ובתי הקפה , חזרנו לאכול בחוץ ולתארח ומנסיוני רב השנים בתקופה כזו גם נשקלים יותר.





אם התחלת תהליך של ירידה במשקל , את בטח מכירה את התסריט הבא:

עם הרבה מוטיבציה הקפדת על תפריט בריא , על הרבה מים, אולי אפילו קצת פעילות גופנית וכשתם לו השבוע הראשון., צמאה לאישור על יעילות הדיאטה ולקציר פירות על מאמצייך, את עולה על המשקל ואז, טוויסט בעלילה, הוא מגלה יכולת תבונית חדשה, ומראה לך מספר שממש לא ציפית לו. רגע, את לוקחת נשימה. יורדת מהמשקל ועולה שוב.... כן...מספר א' מופיע שוב והוא ממש לא זה שקיווית לראות. למחרת , באותה השעה בדיוק, את חוזרת על הפעולה וכמו בכוונה להכעיס, מופיע מספר ב', שונה לחלוטין וכך חוזר לו התסריט עוד מספר ימים... קצת עולה... קצת יורד. עד שנמאס לך.

"איך יכול להיות שעליתי 300 גרם??!" את מתעצבנת…. " איך יכול להיות שאני שומרת מעולה ומשמינה??" …ממש באסה. "ידעתי, הדיאטה הזו לא עובדת!" את מצהירה בינך לבין עצמך, ועם תחושה כבדה - סליחה על משחק המילים - שוברת את הדיאטה הזו לרסיסי-רסיסים. הופ.. שוב הלכה הדיאטה תוך כמה ימים... אני שומעת גירסאות שונות של התסריט הזה בערך כל יום ולכן יהיה יעיל לעשות סדר בנושא השקילה. לכאורה פעולה פשוטה אבל יש כמה דברים שיעזרו לך להקטין תנודות וזה יקטין את התסכול.


אז רגע לפני שאתן לך ארבעה טיפים לשקילה נכונה (ומתכון בונוס מותאם חג) שיעזרו לך להקטין את התסכול מהתנודות המרגיזות האלו שאת רואה על המשקל ולהצליח להתמיד בתהליך הירידה במשקל , בואי נדבר על הקונספט - השקילה.

כמו כל שינוי חיובי בחיים, כשאת נכנסת לתהליך של ירידה במשקל, הרצון בפידבק חיובי - טבעי ומובן.

מאידך, אם רק המחשבה על רגע העליה על המשקל גורמת לך לתחושה רעה, פחד וחרדה והשקילה עצמה מלווה לעתים קרובות במנעד רגשי שנע בין דיכאון לתסכול - פשוט אל! הפידבק שלך יגיע ממקומות אחרים (למשל, התחושה האישית שלך והאופן בו הבגדים מונחים עלייך). בקיצור, אם זה לא עושה לך טוב נפשית אל תשקלי ותעברי לפוסט אחר בבלוג.

ובכל זאת, זה התהליך שלך ואם עבורך ששקילה היא הדרך הנכונה להבין מה קורה כדאי שתקראי את ההמלצות הבאות שיעזרו לך להימנע מהתסכול .

ארבעה צעדים פשוטים כדי לעשות את זה היטב:

  1. איך? ציוד בסיס: מכירה את הפתגם "סוס מנצח לא מחליפים"? אז גם מכשיר שקילה. לכל מכשיר יש את סטיית התקן הקטנה והמעצבנת שלו. לפחות שזו לא תשתנה. את יכולה לבחור במשקל הביתי שלך, בזה שבמכון הכושר או בזה שנמצא אצל הדיאטנית שלך. אחרי שבחרת - תדבקי בו ותשקלי רק בו.

  2. כמה? התדירות: אלא אם את מתאמנת לענף הספורט החדש "שקילה למרחקים ארוכים", אין סיבה להישקל יותר מפעמיים בשבוע ולא בימים עוקבים, לדוגמא: שני חמישי או שלישי שישי. אל תשכחי שמשקל הוא פרמטר הפכפך שנוטה להיות מושפע מכל כך הרבה דברים שאינם רק האופן בו אכלת בשבוע הנוכחי (מצב הורמונלי כמו לפני מחזור או ביוץ, פעילות מערכת העיכול, צבירת נוזלים זמנית שיכולה לקרות כי אכלת מלוח באופן מיוחד, והופ...כבר קיבלת תוצאה שונה). כדי לעקוב אחר מגמת ההצלחה שלך, כדאי גם לנהל רישום של הערכים המתקבלים.

  3. מתי? המשקל והלו"ז: כמו ההמלצה שהמכשיר צריך להיות קבוע כך מומלץ להקפיד על זמן השקילה שלך. באופן כללי, הכי טוב בבוקר, בבגדים קלים וללא נעליים. ככה עוד לפני הקפה וה-מה-שזה-לא-יהיה שתאכלי היום, המספר שיראה המכשיר יהיה מייצג יותר. לנשקלות הערב, שתדעו שההפרש יכול להיות עוד קילו או שניים. מאידך, השקילה צריכה להשתלב לך בחיים, ואם מזדמן לך לפגוש את מכשיר השקילה המועדף עלייך רק בערב, פשוט הקפידי שגם שקילות עתידיות - ימשיכו להתקיים באזור הזמן הזה.

  4. זאת ועוד? מדדים נוספים: עם כל הכבוד לפלא הטכנולוגי - המשקל, זכרי כי המספר המתקבל מושפע מכך כל הרבה מדדים נטולי שליטה (מחזור ושפע הורמוניו וכו). אני ממליצה להוסיף פרמטרים נוספים כמו מדידה של היקפים או פשוט להרגיש את השינוי באופן בו הבגדים מונחים על הגוף. אפשר לעקוב גם אחרי השינוי באחוזי שומן אם המכשיר עליו את נשקלת יודע לתת אותו , ובאופן כללי - לסמוך על התחושה שלך.

מה עוד כדאי שתדעי?

לפעמים, כל מה שצריך כדי להיפטר מ-5-7 קילו הסוררים האלה, זה בוסט של התחלה.

אם מפריעה לך הבטן למרות שתמיד היית רזה, הבגדים לא יושבים כמו שאת אוהבת ולוקח לך מחא זמן למצוא חולצה ליום עבודה, אם את מתגעגעת לתחושה של קלילות... חשוב שתדעי שירידה במשקל זו המומחיות שלי.

מזמינה אותך להתרשם מהמלצות של לקוחות - הנה כאן תוכלי לקרוא אותן

הנה לינק לפרטיםנוספים שאת יכולה לקרוא על הליווי האישי שלי - כאן

רוצה ליצור קשר?

טל 050-2495252

דוא"ל talpelegdiet@gmail.com

155 צפיות
bottom of page