top of page
  • טל פלג דיאטנית

איך לייצר הרגלים בריאים שיעזרו לך לרזות ?

איך זה שאת לא מוותרת על קפה בבוקר, מצחצחת שיניים פעמיים ביום ולא מצליחה לצאת להליכה קצרה גם כשיש לך זמן? ומה עם ירקות? איך זה שאת מצליחה למצוא זמן להכין לילדים שניצלים מטוגנים פעמיים בשבוע ולא מצליחה לחתוך לעצמך סלט טרי ? כמה פעמים אמרת לעצמך "ככה אני רגילה" ובזה הפסקת לנסות לשנות?...




יצירת הרגל חדש הוא לא דבר קל אך בהחלט אפשרי. הוא דורש החלטה ומחויבות ובעיקר סבלנות וזמן. די הרבה זמן.

רגע, בואו נבין מה זה בכלל הרגל ❓

הרגל הוא התנהגות שחוזרת על עצמה לעיתים קרובות ועל פני זמן רב כך שעם הזמן התנהגות זו כבר לא דורשת חשיבה ומודעות ומתרחשת באופן אוטומטי. רמז בסביבה שלנו (כמו עוגה על השיש או בקבוק קולה במקרר) או מצבים מסויימים (להיכנס הביתה, הפסקת קפה בעבודה) מפעילים את ההתנהגות האוטומטית הזו ( קפה על הבוקר, עוגיה ליד הקפה) .


כמה זמן לוקח לסגל הרגל חדש ❓

חוקרת בריטית בשם Phillippa Lally עורכת מחקרים בנושא הרגלים ומפרסמת מאמרים רבים בתחום. על פי מחקריה אנשים הפכו התנהגות להרגל אחרי 66 יום לפחות אך הטווח היה גדול, היו כאלו שלקח להם 18 יום לייצר הרגל והיו כאלו שלקח להם מעל 200 ימים. מן הסתם זה תלוי במוטיבציה שלך לשנות הרגלים, בתכונות אופי ועוד.

בנוסף, Lally מצאה שלחזור יותר פעמים על ההרגל החדש לא יצר בהכרח הרגל חזק יותר ומצד שני, מדי פעם לוותר לא מנע את ההווצרות של ההרגל החדש . כלומר, לא חייבים כל יום, אפשר למצוא תדירות שאפשר להתמיד בה, זה לא יהרוס יצירת הרגל בריא.


אז מה השורה התחתונה ❓ הנה כמה נקודות פרקטיות:


🍓 אם את רוצה לשנות הרגל או להוסיף הרגל בריא שיקדם את הירידה במשקל שלך תני לזה לפחות חודשיים ואף יותר.

הצטרפות ל 14 יום אתגר כזה או אחר בפייסבוק לא ישנו לך את הרגלים אלא רק יתסכלו ויתישו אותך.

🍓 הצמידי את ההרגל החדש למשהו אחר שאת עושה בקביעות או לזמן קבוע ביום לדוגמא לחתוך סלט גדול שיהיה במקרר בכל פעם שאת מכינה אוכל לילדים ובלאו הכי נמצאת במטבח , הליכה בשעה קבועה של היום , לארגן לך אוכל בריא לעבודה בכל ערב לפני הצפיה בטויזיה או לפני שאת חוזרת למחשב לקרוא מיילים כדי שיהיה לך מוכן בבוקר .


🍓 חפשי דרך פשוטה שתעזור לך לעקוב אחרי ההרגל החדש כמו להעזר ברשימות מסודרות וכדומה .

🍓 מומלץ לחזור על ההרגל לעיתים קרובות ובהקשר קבוע אם אפשר.

🍓 המפתח הוא תכנון ❗️❗️


🍓 תגמול - אם יהיה תגמול הסיכוי שתחזרי על ההתנהגות שאת רוצה להפוך להרגל , גדול יותר. תגמול נכון הוא פנימי ויכול להיות תחושת הצלחה, תחושה גופנית טובה יותר, סיפוק מהמשקל שיורד ועוד.



הנה לינק לתוכנית הליווי האישית שלי כדי להגיע לתוצאות ולרדת למשקל שאת רוצה - כאן


הנה לינק לתקציר מאמר של Lally - כאן ו- כאן

bottom of page