top of page
  • טל פלג דיאטנית קלינית

קציצות עוף מעולות שמתאימות לכל ארוחה, גם כשאת בתהליך ירידה במשקל


המתכון הזה התחיל כאלתור אחרי שהבנים שלי קיטרו שאני לא ממש מגוונת להם ונמאס להם מחזה עוף ( ואם תשאלו אותי, זה ממש לא נכון כי אני מכינה חזה עוף כל פעם עם תבלין אחר) אבל קיבלתי את הביקורת הבונה והחלטתי להכין קציצות עוף עם ירקות !

למתכון הזה יש כמה יתרונות:

1. יש נפח של הירקות המגורדים וזה מקטין כמות קלוריות בכל קציצה ותורם לשובע

2. הן רק נראות מטוגנות אבל הן לא. אני מכינה אותן על מחבת עם תרסיס שמן.

3. משתלבות טוב אם את מארחת (שישי / חג...), פיקניק או טיול שאין איך לחמם (הן נהדרות גם קר לטעמי) וגם ביום יום אם את בתהליך ירידה במשקל או רוצה לאכול בריא ולשמור על משקלך יציב.

4. הוא טעים. כולם אצלי אהבו אותו.

5. מתאימות לכל דיאטה (זה עוף עם ירקות...)

6. את צמחונית? יכולה להחליף את העוף בעדשים מבושלות / תרד מבושל / תחילף בשר הנה המתכון והוא די קל לדעתי : —————————— חצי קילו עוף טחון בצל גדול קצוץ שני גזרים קלופים ומגורדים על פומפיה שני קישואים או זוקיני ומגורדים על פומפיה (עם הקליפה)

אפשר אם אוהבים קולורבי אחד מקולף ומגורד על פומפיה חצי כוס עגבניות מרוסקות ( לא רסק) 2-3 כפות פירורי לחם ביצה אחת מלח/ פלפל/ כפית גריל עוף או תבלין שווארמה תרסיס שמן עם שמן זית ( בתמונה) - עדיף כזה שמכניסים לתוכו את השמן לבד הכנה- במחבת קטנה עם מעט שמן זית מאדים את הבצל, אחרי שמזהיב מוסיפים את הגזר והקולורבי ואחרי כמה דקות את הקישואים , מתבלים במלח ופלפל ומאדים עד שמתרכך. בקערה נפרדת מערבבים את העוף עם שאר החומרים והתבלינים ( גם כן מלח פלפל וכפית תבלין עוף או שווארמה). מוסיפים את הירקות מהמחבת , מערבבים היטב ומכניסים למקרר לרבע שעה. אחכ מוציאים מהמקרר ומכינים קציצות שטוחות. מחממים מחבת טובה מהסוג שלא זקוק להרבה שמן. מרססים בתרסיס שמן זית כך שיש שכבה דקיקה של שמן ומכינים את הקציצות , הופכים באמצע עד שמקבל צבע יפה משני הצדדים.

הנה התרסיס שיש לי:

אפשר להקפיא. במקרה שלי לא נשאר מה להקפיא.

אפשר להחליף את העוף בטופו (אפשר להפוך אותו לטחון עם בלנדר מקל) או בבשר בקר / הודו טחון ולבשל ברוטב עגבניות (כדורי בשר).


168 צפיות
bottom of page