top of page
  • טל פלג דיאטנית קלינית

איך לרזות 5 קילו כשאת מעל גיל 50 ?


כשפרסמתי את קבוצת הירידה במשקל לנשים שרוצות לרזות 5-7 קילו , היא הצטרפה ואמרה לי שהסיבה שהיא רוצה לרזות היא שהיא לא מוכנה להסתפק ב ״להראות טוב״ אלא חולמת לחזור ולהראות מעולה !! ( ואני מהר לקחתי את המשפט הזה לפרסום שלי כי זה היה ממש מדוייק!). היא עושה כל יום ספורט כבר שנים, זה חלק מהשגרה שלה והיא בכושר מעולה ויחד עם זאת הכמה קילו האלו לא זזו !!

אם נחשוב על זה רגע, זה לא מובן מאליו להחליט להרשם למסגרת ירידה במשקל במצב כזה כי כשאת עושה כל יום ספורט, מגוונת בספורט ועושה גם חיטוב וגם אירובי , סה"כ נראית טוב וחושבת שאת אוכלת בריא אז המחשבה היא "שזה מה שיש" או "ניסיתי הכל ולא מצליחה לרדת" או "מעל גיל 50 אי אפשר לרדת כמה קילו" וזה בהחלט לא ברור שבכל זאת נכנסים למסגרת. אבל היא הבינה שכנראה משהו בתזונה לא מתאים ושאפשר בכל זאת לעשות שינויים . היום נפגשנו שוב כי ככה בצ׳יק נגמרה הקבוצה לפני שלושה חודשים , עבר לו הקיץ ועברו גם החגים ורצינו לראות מה המצב ומה אני אגיד... היא אכן נראית מעולה!חטובה אש עם 6.5 קילו פחות.

לא שמתי לב אם סיפרתי שהיא בת 51 ? הוכחה מעולה שאפשר גם אפשר לרדת כמה קילו גם כשאת עושה מלא ספורט וגם כשחצית את גיל 50 . תזונה יקירותי... זה הסוד.

אז מה בכל זאת הזיזו אצלה 6.5 קילו במשקל ? כמה דברים

# ראשית - אמונה וידיעה שאפשר לרדת כמה קילו : אם את מאמינה שמעל גיל 50 זה לא ילך או שבגלל שאת עושה הרבה ספורט אין מה לשפר... זה פשוט לא יקרה .

# תוכנית אכילה המתאימה לסדר היום שלה ואכילה מסודרת , התאמה למה שהיא אוהבת לאכול ולמה שהיא מבשלת בבית. תכנון וסדר. כשיש התאמה למה שאת צריכה / אוהבת ורגילה לאכול זה יותר קל.

# חלבון . היא לא אכלה מספיק חלבון איכותי מה שגורם לרעב ונשנוש ורצון למתוק. הוספתי לה חלבון שתורם לשובע ומאפשר הקטנה של מתוקים. חלבון בכמות טובה מאפשר לשמור על מסת שריר תוך כדי ירידה במשקל ובנוסף מעל גיל 40 נשים צריכות יותר חלבון (גם אם את לא עושה ספורט בכלל).

# תזונה המבוססת על עקרונות עליהם דיברתי בעבר - הדיאטה הים תיכונית ודיאטת נפח. מוזמנת לקרוא עליהם כאן וגם כאן. כל המלצות התזונה שלי מתבססות על עקרונות אלו והן מוכחות מחקרית.

# התמדה. זו יכולת חשובה. גם במסגרת - היא הגיעה לכל מפגש של הקבוצה , גם בספורט (זה שלה, היא עושה מלא, לא היה צריך אותי פה) וגם בתוכנית האכילה עליה החלטנו יחד.

# תפיסת עולם שזו השיגרה וזה לא זמני. זה מאפשר להתמודד עם אתגרים כמו סופש עתיר ארועים, חגים, חו"ל... גם אם היתה שבת עם יותר אוכל או נסיעה לחול בה אכלת שונה ממה שאת אוכלת בארץ. מה שחשוב זה לא שאכלת שם עוד פסטה או פחות מלפפון . מה שחשוב זה שברגע שחזרת לשגרה, גם האוכל חוזר לשם ומיד.

אז אם את...עושה ספורט והמשקל לא זז?

ובמיוחד אם את לא מוכנה רק "להראות טוב" אלא חולמת "להראות מצוין" (ושימותו הקנאים כי יהיו מלא) - לחצי על הלינק הזה או פשוט דברי איתי 050-2495252 (אפשר ווטסאפ) ואפשר בדוא"ל talpelegdiet@gmail.com


494 צפיות
bottom of page