• טל פלג דיאטנית קלינית

איך תכנון אכילה נכון יאפשר לך לרדת במשקל?


תכנון נכון של תוכנית האכילה שלך מאפשר כמה יתרונות ברורים שיקדמו את תהליך הירידה שלך במשקל :

1. תכנון מאפשר התארגנות מראש עם מזון שאת אוהבת וצריכה כדי להמשיך ולאכול בריא ובצורה שמתאימה למטרה שלך ( נניח ירידה במשקל). כולנו מכירות את זה שאנחנו נתקעות בלי המוצרים הדרושים ומתחילות לאלתר וזה כבר עשוי להיות מדרון חלקלק עבור חלק מהאנשים.

2. תכנון מאפשר אכילה מסודרת וזו מאפשרת לך להימנע ממצבי רעב. אם המטרה שלך לרדת כמה קילו ולשמור על ההישג לאורך זמן (ואני ממש יכולה אפילו לומר בבטחון "לתמיד") כדאי לך להימנע ממצבי רעב שיגרמו לך לבחור בחירות פחות טובות ולאכול כמויות יותר גדולות לעומת מצב מתוכנן.

3. תכנון יאפשר לך להתמודד טוב עם ימים מיוחדים כמו ערב חג / יום שיש בו ארוע / יום שאת כל היום בעבודה ואז רצה עם הילדים לחוגים ומגיעה בערב הביתה ואוכלת את השאריות של הילדים מהצהריים... תכנון מאפשר להפוך גם את היום הכי עמוס ומאתגר ליום טוב מבחינת אכילה ולכזה שלא הורס לך את הההישג שהגעת אליו. רבים מפחדים מימים מיוחדים כי ברור להם שזה מאתגר מבחינת אכילה שמתאימה לירידה במשקל ואז או שהם אומרים לעצמם "... נסתדר כבר" או שהם אומרים "... זה יום שאני בטוח לא אשמור בו או בטוח תהיה בו עליה במשקל" בעוד שתכנון יכול לא רק למנוע את זה אלא גם להשאיר אותך שבעה ומרוצה ומקדמת את התהליך שלך בכיף.

4. תכנון מאפשר לך תחושת שליטה וזה מאפשר גם לחרוג מהתכנון בצורה מבוקרת מתוך החלטה ולא מתוך חוסר ברירה. אם התארגנת עם אוכל מתאים לעבודה את יכולה לבחור להוסיף משהו מתוק עם הקפה דווקא מתוך שליטה במצב ובחירה ולא מתוך אין-ברירה. זה הרבה יותר כיף . אפשר לומר שתכנון מאפשר לך לנהל את התהליך והבחירות שלך באוכל ולא להיגרר אחרי מצבים ( " הייתי רעבה אז אכלתי"..."לא היה לי משהו אחר לאכול"... ).

5. תכנון בכל תחום חוסך זמן וכסף. גם בדיאטה. בזמן הזה תעשי ספורט או כל דבר אחר שיעשה אותך שמחה. כן, רלוונטי מאוד לאכילה.

6. תכנון מאפשר אכילה בריאה יותר - יותר ירקות ופירות, יותר חלבון, יותר דגנים מלאים ובחירה טובה של מקורות שומן בריא במקום לסגור פינה עם אוכל פחות בריא ויותר מהיר. אכילה של יותר ירקות ופירות, חלבון איכותי, דגנים מלאים ושומן בריא מאפשרת שובע וזה מאפשר שליטה טובה יותר על כמויות. אכילה איכותית תשמור על בריאותך ותקדם את הירידה במשקל כך שהרווחת את שניהם באותו מאמץ.

7. תכנון דורש חשיבה ולא אוטומט וזה דבר רצוי וחשוב כשאת בתהליך ירידה במשקל.

אני מציעה לך להקדיש כל ערב עשר דקות לתכנון האכילה שלך מחר. החליטי האם את לוקחת כריך / פירות / יוגורט / מנה לצהריים והכיני לך פתק עם הדרוש לך. עם הזמן זה קל יותר כי הימים הרי חוזרים על עצמם וגם התכנון.

וכדי שהתכנון יתאים לירידה במשקל ויכלול את כל הדרוש לך את מוזמנת ליצור איתי קשר 0502495252

או להיכנס ללינק הזה


טל פלג - דיאטנית קלינית | ירידה במשקל | דיאטה מאוזנת | שינוי חשיבה והתנהגות

רח׳ הנשיאים 8, הוד השרון

© 2018, כל הזכויות שמורות לטל פלג

עיצוב האתר: ענת בילינסון