top of page
  • טל פלג דיאטנית קלינית

עובדת בהיי טק ועלית 5 קילו? כמה טיפים שיעזרו לך לרזות.

את עובדת בחברת הייטק ומאז שהתחלת לעבוד שם עלית במשקל ?

תני לי לנחש את הסיפור שמאחורי התהליך :

את עובדת הרבה שעות, חלק ניכר מהן בישיבה , בבוקר את לא מספיקה לאכול משהו בבית כי את חייבת לפזר את הילדים בגנים ובבתי הספר ויש פקקים נוראיים אז את כבר חוטפת משהו קטן כשאת מגיעה לעבודה. וכשאת מגיעה סוף סוף למשרד את נכנסת למטבחון להכין קפה ושם פוגשת עוגיות , כריכים טריים מלחמניות מפנקות, לפעמים קרואסון שוקולד כיפי וקשה לסרב לזה... והנה הגיע השעה 11 ומתחילים להציק לך ש"צריך להחליט איפה אוכלים צהריים היום" וב 12 באים לקרוא לך מהמשרד ומתחילים לצעוד לכיוון אזור המסעדות באזור. עיסקית. כוללת גם לחם או מרק או קינוח. בארבע מתחיל משבר המתוק עם עוד קפה קטן וכמה שוקולדים שהביא המנכ"ל מהנסיעה האחרונה לחו"ל ובארבע וחצי את כבר חייבת לרוץ לאסוף את הילדים מהצהרון ולהמשיך לחוגים... בשבע בערב את נכנסת לראשונה הביתה. רעבה. עייפה ואחרי יותר מדי קלוריות . אבל למי יש כח להקפיד על אכילה בריאה דווקא בערב ועל ספורט אין מה לדבר וכך עובר יום ועוד יום והופ עלית חמישה קילו ואת בכלל אמרת לעצמך שבמקום עבודה כזה תוכלי לאכול בריא ומסודר ובטח תצליחי לרזות . אז אמרת.

את הסיפור הזה אני שומעת הרבה. אני פוגש בקליניקה שלי הרבה עובדי הייטק, נשים וגברים במגוון תפקידים , חלקם בכירים (מאוד) וחלקם זוטרים אך עם מכנה משותף אחד ברור לכולם : הם התחילו לעבוד בהיי טק ועלו במשקל ויש לכך כמה סיבות ברורות :

# קודם כל יש לזכור שעל פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כמחצית מהאוכלוסיה בישראל ( 48%) נמצאת בעודף משקל או השמנה ומן הסתם זה לא פוסח על עובדי ההיטק (בכל זאת אנחנו סטארט אפ ניישן...).

# שנית, זו אוכלוסייה שעובדת הרבה שעות וברובן ישבניות. יענו.. על התחת רוב הזמן.

# יש במקומות העבודה האלו הרבה פינוקי אוכל , זה חלק מתנאי העבודה בהיי טק ויחד עם זאת יוצר בעיה לא פשוטה - חברות רבות מציעות מטבחון עם עוגיות , כריכים טריים פעמיים ביום, פירות, חטיפי אנרגיה וחטיפים אחרים ... יש כאלו שנוהגים לעשות פעם בשבוע Happy Hour לצורך גיבוש ואיך אפשר להתגבש בלי אוכל?! הזמינות של כל אלו מגדיל את הסיכוי לאכילה ולכמות קלוריות גבוהה מהדרוש.

# נסיעות לחול: יש כאלו שיש להם המון נסיעות לחול, כל פעם לכמה ימים וכל סדר היום וסדר האכילה משתבש להם. טיסות ארוכות, אוכל מטוסים, ארוחות עם המארחים או הלקוחות שיוצרים אכילה חברתית או אכילה בה לא נעים לאכול מעט ממה שמציעים , יין או אלכוהול אחר שמלווה ארוחות כאלו , כנסים עם האוכל המאפיין אותם ועוד ועוד אתגרים הקשורים לאכילה פחות מתאימה אם המשקל חשוב לכם. # ספורט: בחברות היי טק רבות יש חדר כושר או השתתפות במנוי חודשי אבל זה לא מספיק , צריך לפנות לזה זמן ואנרגיה ובעיקר להתמיד וגם אם תצליחו לעשות שלושה אימונים בשבוע זה לא יכול לעמוד בפני צונאמי הקלוריות שיש בהיי טק . בנוסף, שעות עבודה רבות ונסיעות חו"ל בתדירות גבוהה מקשות מאוד על התמדה בספורט.

# אין חברת הייטק שיש בה עובדים שנוסעים לחול שלא תמצאו בה שוקולדים! הרבה שוקולדים! בכל רגע נתון מישהו נוסע ומישהו חוזר והשוקולד מפוזר קבוע על השולחנות במשרד כמו כלי כתיבה. כאילו רק זה היה חסר.

# ועוד לא כתבתי מילה על כרטיס ה"תן ביס" או "סיבוס" שמאפשר לאכול ארוחת צהריים עסקית במסעדות האזור מה שאומר הרבה אכילה בחוץ והרבה יותר קלוריות מהדרוש.

אז ברור לנו כמה קל לעלות במשקל והשאלה היותר מעניינת היא :

איך הופכים את כל אלו ליתרון שיעזור לך לרזות? הנה כמה טיפים:

# מטבחון זה מצוין, תמצאי את האחראי לרשימת הקניות ותדאגי שיהיו גם יוגורטים, פירות טריים , לחם מלא וממרחים . כך תוכלי להכין לעצמך כריך מלחם מלא במקום כריכים מוכנים מלחמניות או להתחיל את הבוקר עם יוגורט ופרי.

# למיקום ולזמינות העוגיות והמאפים במטבחון יש השפעה , עדיף שיהיו בכלים סגורים או בארון המטבחון . אם יש לך אפשרות להשפיע על זה אל תהססי. סגירת צנצנת העוגיות והכנסתה לתוך הארון הקטינה משמעותית את אכילת העוגיות בחברת גוגל העולמית.

# אם כל כניסה למטבחון בשביל כוס מים מסתכמת בעוגיה או חופן אגוזים תדאגי שיהיה לך בקבוק מים זמין ליד שולחם העבודה שלך כדי להקטין את הכניסה למטבחון.

# ארוחת הצהריים : למרות הפינוק שיש בזה אני מציעה לך להקטין את כמות האכילה בחוץ של ארוחות כמו מוקפצים / פסטות / וכדומה . כל מנה כזו יכולה לעלות לך מאות רבות של קלוריות. העדיפי אוכל פשוט יותר כמו כריך מלחם מלא , סלט טרי עם תוספת חלבונית כמו עוף / קטניות / טונה / ביצה / גבינה וכדומה או הסתפקי במנת חלבון ( דג / עוף ) וירקות וותרי על פחמימות כמו אורז / תפוחי אדמה וחבריהן (במסעדות, לא בכלל). זה יקטין את כמות הקלוריות שאת אוכלת ולא יגרום לכובד ועייפות אחר כך. אם תחסר לך פחמימה עדיף לך לאכול פרי או פרוסה עם ממרח סביב שלוש או ארבע כהשלמה . ובנוסף לכל זה, אם יש לך אפשרות להביא אוכל מהבית פעם / פעמיים בשבוע זה בהחלט עדיף, יחסוך לך הרבה זמן וקלוריות.

# זוזי. היום קוראים לזה "נשנושי מאמץ" וזה חשוב . פשוט קומי לסיבוב כל עשרים דקות. זה יותר לגיטימי מהפסקת סיגריה של רותי מהנהלת חשבונות אז אל תהססי ואפשר אפילו לעשות פגישת עבודה תוך כדי סיבוב או הליכה במשרד או בחוץ ( זה אם את בין קובעי המדיניות ). אם אפשרי לך, קני מד צעדים שמזכיר לקום כל כמה זמן והקפידי להגיע לפחות ל 10,000 צעדים ביום. יש גם אפליקציות חינמיות שעושות זאת.

# יש לך הרבה נסיעות לחול? כמה טיפים: אם יש לך טיסה ארוכה מציעה לך להתארגן עם כריך / פרי / יוגורט שיהיה לך אפשרות נוספת על פני האוכל במטוס . גם במהלך הנסיעה הקפידי על ארוחת בוקר מסודרת, זה מונע רעב ונשנושים מיותרים בהמשך היום. שתי רק מים. והרבה. חפשי סופרמרקט קרוב וקני לך פירות או כל דבר אחר שעוזר לך להמשך היום. במסעדות צמצמי אלכוהול ויין והעדיפי מנת חלבון (עוף/ סטייק / דג) וירקות על פני פחמימות כמו פסטה. העדיפי מלון שיש בו מכון כושר וקחי בגדי ונעלי ספורט. לרוב זה אפשרי יותר מאשר בבית .

קונה שוקולדים לחבר'ה במשרד? העדיפי לקנות סוג שאת פחות אוהבת ....

רוצה לרזות 5-10 ומתלבטת מה המסגרת המתאימה?


bottom of page