top of page
  • טל פלג דיאטנית קלינית

מה יגרום לך להתמיד בספורט , להרגיש טוב ולשפר את הבריאות?


באופן אישי אני מחובבי הספורט . הספורט עבורי הוא זמן איכות שלי עם עצמי, ניקוי ראש, הספורט עוזר לי לסדר את המחשבות ולהרגע ואני עושה ספורט כי כיף ובריא ולא מנקודת מבט של שריפת קלוריות או משקל, אלו מבחינתי בונוס נחמד.

לפני כמה שנים עשיתי איזה שהוא קורס דיברו על התמדה ונשאלתי מה עוזר לי להתמיד בספורט? אני מניחה שאותם דברים שעוזרים לכל המתמידים האחרים ואני לא חושבת שזה בשמיים. מה שעוזר לי אפשרי גם עבורך כדי להתמיד ולהפוך את הספורט להרגל:

אז מה עוזר לאנשים להתמיד בספורט גם בתקופות עמוסות ומאתגרות?

1. הנאה : אם תבחרי סוג ספורט ממנו את נהנית לא תהיה לך בעיה להתמיד בו. להיפך, את תמצאי את עצמך עושה שמיניות באויר כדי להצליח ולהגיע לשיעור או לאימון שאת אוהבת. איך תדעי מה את אוהבת? לא תדעי עד שלא תנסי. פשוט לכי לשיעורי נסיון ואם לא אהבת כדאי לך לשאול את עצמך מה את צריכה אחרת . בסוף - תמצאי את מה שעושה לך כיף. הנאה היא דרישה הכרחית כדי להתמיד בספורט.

2. תחושת הצלחה : תחושת הצלחה תיווצר אם תציבי לעצמך יעדים קטנים וקרובים. לדוגמא: לצעוד 5 קילומטר ( סביב חצי שעה ), לעשות שיעור ספינינג מתחילתו ועד סופו להצליח לעבוד עם משקולת מסוימת בשיעורי חיטוב ועוד. יעדים קטנים וקרובים עוזרים לייצר תחושת הצלחה והיא עוזרת להתמיד.

3. לקבוע את האימונים ביומן: זה קריטי! אם החלטת ללכת פעמיים בשבוע לאימון חיטוב ופעם אחת לספינינג את צריכה להכניס אותם ליומן בימים קבועים ושעות קבועות ורק מקרה חירום יזיז אותם! אם עשית מנוי לחדר כושר ואת מנסה להגיע לשם "כשיש זמן" לא תצליחי להגיע באופן קבוע כי תמיד צץ משהו. רק הכנסה של האימונים כעוגן ליומן וקביעה של שאר לוח הזמנים סביב זה עוזר להתמיד.

4. חפשי מקום קרוב למקום מגורייך או למקום העבודה: רק ככה תקטיני את הזמן שמתבזבז על הגעה . יש כאלו שמעדיפות קרבה הביתה ( כמוני, זה מאפשר לי ללכת גם בסופש) ומצד שני יש לי לקוחות שמעדיפות לעשות מנוי ליד מקום העבודה וללכת לפני או אחרי. זה חוסך זמן יקר.

5. : כאשר "הברזה" מאימון משפיעה על מישהו נוסף: מכירה את זה שלא נעים לך לא ללכת לאימון כי קבעת עם חברה שאת מגיעה? או שאת מתאמנת בקבוצה כמו "כדורשת" ואם לא תגיעי תתחילי לקבל ווטסאפים מודאגים ששואלים איפה את? במקרים רבים זה עובד. אצלי זה עבד כשהילדים שלי היו קטנים הייתי צריכה ביביסיטר כדי ללכת לעשות ספורט. גם אם חלפה לי בראש לבטל את הגעתה ברגע האחרון ידעתי שזה לא יהיה חכם מצידי כי בפעם הבאה כשאבקש ממנה לבוא היא תחשוב פעמיים. אז הזמנתי ביביסיטר וידעתי שאני חייבת ללכת. אנשים שמתאמנים בקבוצה מגיעים ליותר תוצאות מאשר לבד בדיוק מהסיבה הזו. בהקשר הזה מדריכים שמתקשרים למי שלא מגיע עושים עבודה טובה ועוזרים למתאמנים שלהם להתמיד. לכן, אם את לא מהמתמידות, תני עדיפות למסגרת קבוצתית עם מדריך שלא יוותר לך ויבקש לדעת למה לא הגעת. בתקופה שעבדתי כדיאטנית ברשת גדולה לחיטוב והרזיה לקוחות רבות ציינו את העובדה שאם הן לא מגיעות המדריכה מתקשרת אליהן וכדי להימנע מזה הן פשוט מגיעות.

6. מה את יותר אוהבת מוזיקה או סרט ? אם את חובבת הליכה על מסילה בחדר כושר סרט או פרק בסדרה מספקים מוטיבציה מצוינת ללכת. סיפר לי לקוח שעשה מנוי על נטפליקס והוא רואה את הסדרה שהוא אוהב רק תוך כדי הליכה בחדר הכושר. ההתמכרות לסדרה עוזרת לו להתמיד בספורט. אותו דבר עם מוזיקה אהובה. אצלי עובד הכי טוב מוזיקה. זה מה שעובד מצוין בשיעורי ספינינג או שיעורים קבוצתיים אחרים שיש בהם מוזיקה ככה עם הרבה אנרגיה.

7. חפשי מסגרת שאת מרגישה בה נוח ביחס לאחרים: שמעתי מכמה לקוחות שהן לא הרגישו נוח להתאמן בקבוצה כי הן הרגישו שהן נראות שונה ולא טוב ביחס לאחרות. מלקוחה אחרת שמעתי שהיא לא מרגישה בנוח בטייטס או בבגדים צמודים כפי שמקובל בחדר הכושר ולכן נמנעה מלהגיע ( למרות שעשתה מנוי) . תתיחסי לזה כשאת באה לאימון נסיון. חשוב שתרגישי נוח מבחינת גיל ומראה עם האחרות.

ואם את רוצה להוסיף את הספורט לחייך ואת מאזור השרון אז אני רוצה לספר לך שבחודשים האחרונים אני משתפת פעולה עם עינת שהיא מאמנת מדהימה בעלת סטודיו Stepup בהוד השרון עם מגוון שיעורים כיפיים. וללקוחות של עינת יש מחיר מיוחד על סדרת מפגשים אצלי בקליניקה.

הנה אני ועינת בפגישת עבודה שגרתית ... רואים מי פה המאמנת, נכון ?

והנה לינק לפייסבוק של עינת - כאן .

ואם את מעוניינת בתהליך אישי לירידה במשקל אנא מלאי את הטופס המצורף - כאן ונוכל להתחיל בהקדם.

bottom of page