top of page
  • טל פלג דיאטנית קלינית

איך לאכול בריא ביום העצמאות בלי לפגוע בהרזיה ובלי להרגיש שהגזמת?


בשבוע האחרון אין לקוחה

שלא שאלתי מה הולך להיות ביום

העצמאות.

" יום העצמאות ?? מה הבעיה ?"

" רק פרגית וסלט " כולן אומרות ,

אבל בפועל ? יש פיתות , חומוס , טחינה ,

מלא עוגות (כי כל אחת מביאה משהו) , פיצוחים שיהיה מה לנשנש אחרי הארוחה, פירות , גלידות... ולפעמים הפיקניק כל כך ארוך שמתחיל סיבוב שני....

בקיצור... בונים על "פרגית וסלט " ובפועל

זה אחרת לגמרי.

אז הפעם ארגנתי לך רשימה מקיפה של טיפים בריאים ליום העצמאות,

כאלו שלא יפגעו לך בתהליך ההרזיה :

1. ההמלצה החשובה ביותר עבור כל מי שרוצה להיות בשליטה בארוחה כזו: לא להגיע רעבה !הרי בדר"כ נפגשים בצהריים ועד אז יש המון זמן. הקפידי לאכול ארוחת בוקר טובה וגם על ארוחת ביניים אני לא הייתי מוותרת ואם אתם מטיילים או מתמקמים בפיקניק מהבוקר אז כריך ופירות יהיו מצוינים לשעות שלפני.

2. המנעי מבשר טחון ומעובד. בשר טחון הוא בדרך כלל שמן. אם קונים מוכן כל מיני בשרים ( המבורגר , קבבים ואני ממש מקווה שאתם לא קונים נקניקיות) הם גם שמנים וגם מעובדים והייתי מוותרת עליהם בשמחה ( והנה הקשר לסעיף 1... אם לא תגיעי רעבה תוכלי להתאפק בקלות עד הבשרים הטובים יותר).

3. תני עדיפות לבשרים איכותיים שיש בהם מספיק חלבון: חזה עוף ( אפשר להשרות במרינדה טעימה), פרגית, שיפודי בקר (ממליצה על שיפודי אנטריקוט) , סטייק איכותי וכדומה.

4. שלבי שיפודי ירקות , זה טעים, מעניין, מגוון , בריא ודל קלוריות. אפשר לשפד בצל, פלפל, עגבניות ועוד. אוהבים חצילים? חציל קלוי על המנגל יכול להוות תוספת נפלאה וקצת טחינה שמכינים לבד תיתן טאצ' טעים ובריא.

5. אפשר להכין גם דגים וטופו על המנגל. אמנם לא המחשבה הראשונה שעולה בראש בהקשר ליום העצמאות אבל דגים הם גיוון טעים וכמובן בריא ומהווים פתרון לצמחונים שבינינו וטופו לטבעונים.

6. בטח יש קבוצת ווטסאפ בה מחליטים מי מביא מה , נכון? תדאגו בבקשה שיהיו כמה סלטים טריים ( חסה / כרוב / ירקות קצוץ) והציעו להביא את הרוטב בצד כך שכל אחד ישמן לעצמו את הסלט. כמו כן, שיהיו יותר סלטים מקינוחים.

7. אלכוהול ושתייה מתוקה - אם ממש לא ניתן לוותר על אלכוהול אז במינימום. אין בעיה עם תוסס דיאט לסוגיו / סודה וכמובן עדיף מים. על שתיה מתוקה הייתי מוותרת לגמרי. כמות הקלוריות שתחסכו כבר קרובה לקינוח.

8. טחינה - הכינו לבד וחומוס - העדיפו לקנות בחומוסייה איכותית ולא חומוס תעשייתי בסופר. בחומוס איכותי יהיה יותר חלבון. בטחינה יש שומן יותר בריא ממרחים אחרים.

9. הנה משהו שאני מדגישה בפני הלקוחות שלי: כשאת מחליטה מה להכין לפיקניק הכיני מאכל שאת יכולה לאכול ממנו בלי לחשוב פעמיים (במיוחד אם את בתהליך הרזיה ) ולא משהו שאחרים יוכלו לאכול ואת נמנעת ממנו " כי יש בו מלא שמן". זה נשמע לא טוב אני יודעת אבל תדאגי קודם כל שיהיה לך אלטרנטיבות בארוחה כזו.

10. יש עוגות לקינוח , ברור לי . אבל... תביאו גם פירות. צריכה להיות אלטרנטיבה לכל צונאמי הסוכר הזה שקוראים לו קינוח. גם כדור גלידה איכותית עדיפה לדעתי על עוגה (וגם כיפית יותר).

11. באופן אישי זה הסעיף שאני הכי מקפידה עליו: תבואו עם נעלי ספורט. אפשר לקשקש עם הגיסה תוך כדי הליכה , לא חייבים לשבת כל הזמן. פשוט לזוז.

רוצה לרזות 5-10 קילו , לרדת מידה או שתיים בבגדים ולהרגיש מעולה עד הקיץ?

סדרה אישית מותאמת בדיוק לאתגרים שלך של 10 מפגשים אישיים אצלי בקליניקה בהוד השרון או בזום לירידה של 5-10 קילו , מידה או שתיים בבגדים ושיפור ההרגשה, הדימוי והבטחון העצמי.

bottom of page