top of page
  • טל פלג דיאטנית קלינית

4 טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן כדי לרזות 5-10 קילו אחרי פסח


הנה כמה טעויות שגורמות לנשים להיכשל כשהן רוצות לרזות כמה קילו בין פסח לקיץ . תאמיני לי , כל טעות פה נכתבה בתסכול גדול של הרבה מאוד נשים וחשוב לי לחסוך לך את העניין.









האם המחשבות האלו מוכרות לך ?

  • האם אמרת לעצמך "מיד אחרי סוף השבוע אני מתחילה דיאטת כסאח ...." ?

  • האם אמרת לעצמך "השכנה שלי רזתה מדהים ומהר, אקח ממנה את הדיאטה"?

  • האם חשבת לעצמך "יש לי תפריט על המקרר.... פשוט צריך להיצמד אליו "?

  • האם חשבת לעצמך "לא נורא שזללתי "מה שעולה מהר יורד מהר".... "?

  • האם חשבת לעצמך "אני פשוט צריכה לסתום את הפה"?

  • את בטוחה ש "הכל בראש"....?

אם את אומרת לעצמך את אחד המשפטים הללו כדאי שתדעי שיש כמה טעויות שנשים במצבך עושות שגורמות לחוסר ירידה במשקל, לחוויה של קושי וחוסר הצלחה וזה בפני עצמו עשוי לגרום להן לוותר על נסיון נוסף לרדת כמה קילו עוד זמן רב.

אז הנה כמה טעויות שאני מציעה לך להכיר ולהימנע מהן, במיוחד אחרי חג או סופש יותר !

1. לאמץ דיאטה ממישהי אחרת שרזתה המון :

זה שהיא רזתה לא אומר כלום על סיכויי ההצלחה שלך. ממש כלום. גם אם זו אחותך התאומה. את שונה ממנה בהמון דברים, בשעות שאת נוהגת לאכול, באוכל שאת מעדיפה, בתכונות האופי שלך, בגיל, בחילוף החומרים..... יש כל כך הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון בירידה במשקל שאם תצמדי למה שהיא עשתה את יכולה לבזבז זמן יקר במקרה הטוב .... או לעלות במשקל במקרה הרע !

איך להימנע מהטעות? להיצמד לתוכנית שהותאמה לך, לצרכייך, לאוכל שאת אוהבת, לכמויות שמשביעות אותך, לסדר היום שלך.... לקחת כמה שיותר מצבים שאתגרו אותך בירידה במשקל עד היום עד היום ולחשוב יצירתי על פתרון שמתאים לך.

2. לצפות לתוצאות מהירות: שמעתי את המשפט הזה כמה פעמים. סוג של מיתוס: "מה שעולה מהר יורד מהר".... המשפט הזה נכון לדעתי רק במעלית ! לא בירידה במשקל. במציאות מה שעלה מהר ירד לאט ומה שעלה לאט ירד לאט. ככה זה. הגוף שלנו מתוכנת לצבור שומן. אם הכנסנו עודף אנרגיה (כלומר עודף קלוריות שהיא יחידה בה נמדדת אנרגיה) , תהיה צבירת שומן והוא ינוח לו נהדר במקום שנועד לכך - רקמת השומן (רקמה שמפוזרת בירכיים, בטן, מותן.... ) . העובדה שהשומן נצבר בזמן קצר לא אומר כלום על הזמן בו יפורק. זה מזכיר לי משפט שהסתובב בתקופה שעבדתי בסטודיו C . היתה מדריכה מצוינת שאמרה לבנות: "שנייה בפה ושנה בטוסיק" כדי לשכנע אותן לא להפריז בחג כלשהו. המשפט הזה תקוע לי בראש כי הוא אמנם מעלה חיוך אבל מצד שני אמיתי עד בכי!

חשוב לדעת שהגוף האנושי והנשי יודע לפרק חצי קילו עד קילו שומן בשבוע וזה בהנחה שהצטיינת במיוחד השבוע. מעבר לכך זה נוזלים או שרירים או ישראבלוף אחר.

אז איפה הטעות עליה דיברתי? אם את מצפה לירידה מהירה כי את חושבת שזה קשור לעליה המהירה ובסופו של שבוע תרדי "רק" חצי קילו תחושת האכזבה תהרוס לך, תפגע ברצון שלך להתאמץ ואחרי שבועיים... פוף... אין דיאטה , אין ג'ינס חדש לכבוד הקיץ וכן יש השלמה עם המצב. לא כיף.

3. איך אמרה ג'וליה רוברטס ב"אשה יפה" ? טעות גדולה !! לחשוב שמספיק להתחיל לעשות ספורט כדי לרזות:

"אחרי החגים" זה הזמן הטוב ביותר של מכוני הכושר , נשים מתעניינות, נרשמות, מגיעות בהתחלה שלוש פעמים בשבוע, מזיעות ..... והמשקל ? לא זז. בתקופה שאחרי הן מגיעות פחות ופחות... והמשקל ? גם אז לא זז (אם את רוצה לדעת מהי הסיבה כתבתי על זה פוסט שלם - הנה הלינק).

אז בואי נתאם ציפיות, הספורט הוא חשוב , מאוד ! בריאותית ופסיכולוגית אבל - יש לקחת בערבון מוגבל את תפקידו בירידה במשקל. הוא יעזור לך בתהליך , הוא יעשה את ההרזיה בריאה, יפה ונכונה יותר ויותר מהכל - יעזור לך לשמור על המשקל החדש שלך בעתיד או לפחות לא לעלות במשקל בחג הבא. אבל- אי אפשר לרזות רק מספורט.

גם אם תגיעי כל יום לשיעור ספינינג ותשרפי 500 קלוריות, אם לא תקפידי על מה שנכנס לפה בקלות החזרת את ה 500 האלו מעבר למה שאת צריכה כדי לשמור על משקלך .

אז מה אני אומרת ? כן להתחיל לעשות ספורט (למען הגילוי הנאות אני מהמכורות... אי אפשר להאשים אותי שאני לא מדרבנת את הלקוחות שלי להשקיע בספורט) אבל אל תצפי שהספורט בלבד יניב תוצאות שיבואו לידי ביטוי בצורה משמעותית במשקל. תבחרי ספורט שאת אוהבת, נהנית ממנו ויכולה להתמיד בו לטווח ארוך!! לא חייב להיות הסטרי, כן חייב להיות עיקבי ובהתמדה. הוא יעזור לך, אני מבטיחה.

4. לנסות להתאים את עצמך לדיאטה במקום את הדיאטה לאורח חייך :

ירידה במשקל איננה מנותקת מתחומי חיים אחרים: המצב הרפואי שלך, המצב הנפשי שלך, הכוחות שלך, כמה את ישנה, איך המצב התזונתי הכללי שלך ועוד. לא מספיק "לאכול פחות" או "לסתום את הפה" ....

ואם לא תרדי במשקל? ואם ישעמם לך ממה שאת אוכלת לפי האפליקציה שהורדת? ואם באמצע הדיאטה תהיה לך נסיעת עבודה לחו"ל , מה תעשי שם? ואם את שונאת לאכול בבוקר? ואם אין לך חדר אוכל בעבודה?....תפריט שמורידים מאתר אינטרנט כלשהו לא בהכרח מתאים לך ואת צריכה להתחיל להתאים אותו לעצמך וזה בדרך כלל לא מצליח.

מה אני ממליצה ? להתאים את הדיאטה לאורח חייך, למגבלותיך ולכל דבר שאת חושבת שיהווה אתגר בדרך. התיעצי עם דיאטנית / תזונאית בעלת רשיון בעלת נסיון וידע כדי שתקבלי פתרון מהיר ונכון.

בואי לעשות את הדבר הנכון עבורך כרגע , לרדת 5-8 קילו, לשפר שומן בטני, להרגיש טוב וזה בלי להיות רעבה, בלי לסבול, עם התאמה לחיים האמיתיים שלך , בלי צומות ובלי לוותר על פחמימות.

זה לא קשם בכלל, זה שילוב של ידע תזונתי + פסיכולוגי ו 25 שנות נסיון. כאן את לוחצת כדי לקרוא עוד .


הנה המלצות מלקוחות - כאן





574 צפיות
bottom of page