רח׳ הנשיאים 8, הוד השרון

© 2018, כל הזכויות שמורות לטל פלג

עיצוב האתר: ענת בילינסון

טל פלג - דיאטנית קלינית | ירידה במשקל | דיאטה מאוזנת | שינוי חשיבה והתנהגות

איך לאכול בריא ביום העצמאות בלי לפגוע בתהליך ההרזיה ובלי להרגיש שהגזמת?

 

בשבוע האחרון אין לקוחה

שלא שאלתי מה הולך להיות ביום

העצמאות. 

 

" יום העצמאות ?? מה הבעיה ?"

" רק פרגית וסלט " כולן אומרות ,

 

אבל בפועל ? יש פיתות , חומוס , טחינה ,

מלא עוגות (כי כל אחת מביאה משהו) , פיצוחים שיהיה
מה לנשנש אחרי הארוחה, פירות , גלידות...
ולפעמים הפיקניק כל כך ארוך שמתחיל סיבוב שני....

 

בקיצור... בונים על "פרגית וסלט " ובפועל

זה אחרת לגמרי.

 

אז הפעם ארגנתי לך רשימה מקיפה של טיפים בריאים ליום העצמאות,

כאלו שלא יפגעו לך בתהליך ההרזיה :

 

1. ההמלצה החשובה ביותר עבור כל מי שרוצה להיות בשליטה בארוחה כזו: לא להגיע רעבה !הרי המנגל בצהריים ועד אז יש המון זמן. הקפידי לאכול ארוחת בוקר טובה וגם על ארוחת בינייםאני לא הייתי מוותרת ואם אתם מטיילים או מתמקמים בפיקניק מהבוקר אז כריך ופירות יהיו מצוינים לשעות שלפני.

 

2. המנעי מבשר טחון ומעובד. בשר טחון הוא בדרך כלל שמן. אם קונים מוכן כל מיני בשרים ( המבורגר , קבבים ואני ממש מקווה שאתם לא קונים נקניקיות) הם גם שמנים וגם מעובדים והייתי מוותרת עליהם בשמחה ( והנה הקשר לסעיף 1... אם לא תגיעי רעבה תוכלי להתאפק בקלות עד הבשרים הטובים יותר).  

 

3. תני עדיפות לבשרים איכותיים שיש בהם מספיק חלבון: חזה עוף ( אפשר להשרות במרינדה טעימה), פרגית, שיפודי בקר (ממליצה על שיפודי אנטריקוט) , סטייק איכותי וכדומה. 

 

4. שלבי שיפודי ירקות , זה טעים, מעניין, מגוון , בריא ודל קלוריות. אפשר לשפד בצל, פלפל, עגבניות ועוד. אוהבים חצילים? חציל קלוי על המנגל יכול להוות תוספת נפלאה וקצת טחינה שמכינים לבד תיתן טאצ' טעים ובריא. 

 

5. אפשר להכין גם דגים על המנגל. אמנם לא המחשבה הראשונה שעולה בראש בהקשר ליום העצמאות אבל דגים הם גיוון טעים וכמובן בריא ומהווים פתרון לצמחונים שבינינו. 

 

6. בטח יש קבוצת ווטסאפ בה מחליטים מי מביא מה , נכון? תדאגו בבקשה שיהיו כמה סלטים טריים ( חסה / כרוב / ירקות קצוץ) והציעו להביא את הרוטב בצד כך שכל אחד ישמן לעצמו את הסלט. כמו כן, שיהיו יותר סלטים מקינוחים. 

 

7. צלחות - בין אם קונים חד פעמי או מביאים מהבית, אל תביאו צלחות גדולות. להיפך, לכו על קטנות או בינוניות. יש מחקרים מרתקים ( כמו זה כאן ) שמראים שגודל הצלחת משפיעה על הכמות שאנחנו אוכלים . צלחת קטנה עוזרת להקטנת כמויות בלי להרגיש שויתרנו. ועוד בנושא הצלחת - קנו צלחות שיש להן צבע ( כחול יהיה מצוין ליום העצמאות). צלחות צבעוניות גורמות לנו לאכול פחות בגלל שנוצר קונטראסט בצבע בין האוכל לצלחת בצורה בולטת יותר ( בעיקר בין פחמימות שהן במקרים רבים בצבע לבן). גם על זה יש מחקרים יפים, הנה שוב לינק למחקר למי שרוצה לקרוא.

 

9. טחינה - הכינו לבד וחומוס - העדיפו לקנות בחומוסייה איכותית ולא חומוס תעשייתי בסופר. בחומוס איכותי יהיה יותר חלבון. בטחינה יש שומן יותר בריא ממרחים אחרים. 

 

10. ותרו על שתייה מתוקה. שתו מים קרים . חסכתם ככה כמות קלוריות ששווה לקינוח.

 

11. הנה משהו שאני מדגישה בפני הלקוחות שלי: כשאת מחליטה מה להכין לפיקניק הכיני מאכל שאת יכולה לאכול ממנו בלי לחשוב פעמיים (במיוחד אם את בתהליך הרזיה ) ולא משהו שאחרים יוכלו לאכול ואת נמנעת ממנו " כי יש בו מלא שמן". זה נשמע לא טוב אני יודעת אבל תדאגי קודם כל שיהיה לך אלטרנטיבות בארוחה כזו.

 

12. יש עוגות לקינוח , ברור לי . אבל...  תביאו גם פירות. צריכה להיות אלטרנטיבה לכל צונאמי הסוכר הזה שקוראים לו קינוח. גם כדור גלידה איכותית עדיפה לדעתי על עוגה (וגם כיפית יותר).

 

13. באופן אישי זה הסעיף שאני הכי מקפידה עליו: תבואי עם נעלי ספורט. אפשר לקשקש עם הגיסה תוך כדי הליכה , לא חייבים לשבת כל הזמן. פשוט הקפידי לזוז. 

 

את מאזור השרון ? רוצה לרזות יחד איתי ולהרגיש מעולה עד הקיץ?

ב 14/5/19 נפתחת בהוד השרון קבוצת ירידה במשקל ייחודית בהנחייתי ( דיאטנית קלינית עם תואר נוסף בפסיכולוגיה). היא מיועדת לנשים שרוצות לרזות 5-10 קילו ואת מוזמנת להצטרף

כל הפרטים בלינק הזה

 

טל

Please reload

מה עוד כתבתי עבורך
Please reload

נושאים עיקריים
מה עוד כתבתי
Please reload