רח׳ הנשיאים 8, הוד השרון

© 2018, כל הזכויות שמורות לטל פלג

עיצוב האתר: ענת בילינסון

טל פלג - דיאטנית קלינית | ירידה במשקל | דיאטה מאוזנת | שינוי חשיבה והתנהגות

עושה מלא ספורט והמשקל לא זז? הנה 3 סיבות אפשריות

 

 שורפת מלא קלוריות באימוני ספינינג  מפרכים או רצה כמה פעמים בשבוע ומרגישה שהמשקל שלך מתעלם מכל המאמץ?

הנה שלוש סיבות שיכולות להסביר זאת .

אני פוגשת אותך הרבה אצלי בקליניקה , אישה מטופחת סביב גיל 40, במשך שנים את רוצה לרדת כמה קילו, לא משהו דרמטי , ככה 4-5 קילו או  מקסימום 6 קילו ... אלו  בדיוק הקילוגרמים שעלו בעשור האחרון כשהילדים היו קטנים ואלו בדיוק הקילוגרמים שיחזירו  אותך לג'ינס ההוא מלפני ההריונות ויתנו לך תחושה נהדרת . אבל זה לא קרה ואחד המשפטים שעברו לך בראש כשניסית להסביר לעצמך למה זה עדיין לא התקדם היה " ... כי אני לא עושה ספורט ...  " .
והנה סוף סוף מצאת את הסטודיו המתאים ואת המסגרת שעושה לך כיף, את אפילו הולכת עם חברה והספורט הפך לדרך נהדרת לנקות את הראש מכל היום ואת אפילו משקיעה עוד יותר באה לשם לפעמים ברגל!

בקיצור, אין ספק שאת מתאמצת, אין ספק שאת שורפת הרבה קלוריות בספורט, רק מה?... המשקל עדיין לא הגיב.  "אולי משהו לא בסדר עם הגוף שלי" אמרת לי בפגישה הראשונה בדאגה. אבל ברוב המקרים הכל תקין והסיבות לכך הן אחרות.

 

אז אספתי שלוש סיבות נפוצות מהקליניקה שלי לכך שאת עושה מלא ספורט והמשקל לא זז: 

1. אולי את אוכלת יותר ממה שאת חושבת?

כדי לרדת במשקל יש חוק אחד שחייב להתקיים: את חייבת להוציא יותר קלוריות ממה שאת מכניסה. אז בצד הגברת ההוצאה טיפלת וזה הספורט שמשדרג את כמות הקלוריות שאת שורפת וזה נפלא אבל כנראה שאת עדיין מכניסה יותר ממה שאת מעריכה. 

ברור שאת מודעת למה שאת מכניסה לפה , אבל אולי את "מקטינה" את משמעות הדברים (רוצה דוגמא? " כמה קלוריות כבר יכולות  להיות בשני בורקס קטנים? ... ") כל מיני דוגמאות קטנות כאלו שמקזזות בקלות שיעור ספינינג שלם. אז שרפת היום 500 קלוריות בספורט אבל גם אכלת אותם בכל מיני אקסטרות.

טיפ ממני: תנהלי יומן במשך שבוע. זה לא קל בכלל אבל יעיל מאוד כדי לשקף לך את המצב האמיתי. 
 

2. אולי את מרשה לעצמך יותר דווקא בגלל הספורט?

טוב יש בזה משהו קצת פולני... " הזעתי כל כך בספינינג אז מגיע לי !" . במקרה כזה הספינינג מממן לך את ה"מגיע לי" ובעצם עוזר לך לא לעלות אבל לא מסייע לך לרדת. 

אז מה עושים? מפרגנים לעצמך בהחלט על המאמץ בספורט אבל בתחום שהוא לא אוכל. אולי בגד? אולי ספר? כל צ'ופר שלא אוכלים אותו.
 

3. אולי את דווקא כן שומרת על דיאטה אבל היא לא מתאימה לך כדי לרדת במשקל ? 

האם את באמת יודעת מה נכון לך אישית לאכול כדי לרזות? כמה את צריכה לאכול ביום כשאת עושה ספורט לעומת יום אחר? אולי את רעבה יותר בגלל הספורט ולא יודעת מה לאכול ומסתובבת רעבה ( וזה הכי מסוכן כשרוצים לרזות) ? ואולי בכלל אימצת איזו דיאטה שחברה עשתה וזה הצליח לה מעולה אבל זה לא מתאים לך או עשית משהו שעבד בשבילך מצוין לפני עשר שנים ועכשיו זה לא מתאים לך? במקרים רבים כשהדיאטה לא מתאימה לך ולצרכייך ובעיקר לאורח חייך לא תהיה התמדה ולא ירידה במשקל, למרות הספורט .
 

וכמה מילים לסיכום:

ספורט הוא נהדר ועושה פלאים לבריאות שלך גם אם את לא יורדת במשקל.

יתכן שיש ירידה באחוזי שומן ובהיקפים גם אם המשקל נשאר דומה, לצורך כך כדאי לעקוב אחרי אחוזי שומן והיקפים ולא רק אחרי המשקל.

אם מצאת מסגרת ספורטיבית שאת נהנית ממנה ומתמידה בה זה כבר הרבה, המשיכי!!

ואם חלומך הוא לרדת כמה קילו  במשקל התייעצי באופן אישי עם דיאטנית קלינית שהיא איש המקצוע להתאמת התזונה לצרכייך ומטרותיך.

 

אהבת? מוזמנת להרשם כאן ולקבל עדכון על פוסטים חדשים

 

 

 

 

 

Please reload

מה עוד כתבתי עבורך
Please reload

נושאים עיקריים
מה עוד כתבתי
Please reload