top of page
  • טל פלג דיאטנית קלינית

איך לגרום לסביבה שלך לבחור מנות בריאות יותר ? מחקר חדש.


שף אייל שני היה עף על המחקר הזה ❗️❗️ 🍎🍎 למה זה ❓ כי אייל שני קידם ללא ספק את הקריירה שלו מהדרך בה הוא מתאר אוכל ומסתבר שהוא עושה דבר מדהים - הוא מתמקד בתכונות הקשורות בהנאה ובטעם של המזון (בואו ניקח את העגבניה או הכרובית כדוגמא) ומדגיש אותן . דרך כזו לתאור מנות , מסתבר, מעלה את הסיכוי לבחור בהן לעומת מצב בו היה מתמקד בתכונות הבריאות שלהן .

🥝מחקרים מראים שברגע הבחירה, רוב האנשים יעדיפו טעם על פני בריאות (ברור שאפשר גם וגם אבל אם אנשים מתלבטים בין מנה המייצגת מבחינתם בריאות ומנה שהם אוהבים יותר בטעם רוב הסיכויים שהטעם ינצח) ומחקר חדש המתפרסם ב Psychological Science בודק האם הצגת מנות של ירקות (מנות בריאות) דרך תכונות המתמקדות בטעם ובהנאה של המזון הגדיל את הבחירה בהן לעומת תאור המנה המתמקד בתכונות הבריאות של הירקות .


🍆תוצאות המחקר הראו שאכן כן, מנות שהוצגו דרך תאור המתמקד בטעם ובהנאה (מילים המתארות טעם, תבלינים או צורת הכנה של הירק) נבחרו ב 29% יותר לעומת מצב בו הוצגה דרך תכונות בריאות ( שימוש במילים של יתרונות בריאותיים או תזונתיים של הירק) .


🍎המחקר הקיף 5 חדרי אוכל באוניברסיטאות אמריקאיות שונות ובחן יותר מ 137,000 החלטות של סטודנטים באיזו מנה לבחור וזה במשך כחצי שנה. כנראה שהעליה בציפיה לחוויה של טעם חיובי היא זו שגרמה לבחור יותר במנות ירקות כשהתאור התמקד בטעם ובהנאה. כמו כן, כדי לתאר טעם טוב והנאה מהמזון השתמשו במילים חיוביות יותר ובכך הגדילו את הבחירה בירקות.


🍐בקיצור, רוצים שהילדים יבחרו יותר בסלט ירקות? אל תגידו "זה בריא" אלא תתארו את הסלט כפי שאייל שני היה עושה זאת .

רוצה לינק לתקציר המאמר ? לחצי כאן לינק לתוכנית ההרזיה האישית איתי , מכל מקום על פני הגלובוס ! - לחצי כאן. ----------------------------- בתמונה הכרובית המהממת שאני אופה . אייל... מאחוריך.


89 צפיות
bottom of page