• טל פלג דיאטנית קלינית

האם לשקול את עצמך כל יום היא דרך יעילה לרדת במשקל ?


האם שקילה עצמית יומית או שבועית תעזור לך לרדת במשקל ? ממה שאני רואה בקליניקה התשובה היא... כמה מפתיע...."תלוי". תלוי במי מדובר, תלוי בכמה השקילה משפיעה עליך לטובה/ לרעה... תלוי.


לפני הכל אני אומר שאם שקילה בכלל עושה לך רע, מכניסה אותך למצב רוח שלילי וכאלו אז עדיף לך לא להישקל לבד בכלל. אם כבר אז עם הדיאטנית שלך תוך כדי מסגרת . בנוסף אני רוצה להדגיש שלא מדובר פה על ילדים / נוער. אל תשקלו אותם , זה בטוח לא יעזור להם לרזות. אני מדברת על מבוגרים מעל גיל 18 שמסוגלים להתמודד עם תוצאות שקילה. אוקי? בואו נמשיך.


אז כדי לענות על השאלה הזו אחלק את התשובה לשני חלקים.

החלק הראשון - מה אני רואה בשטח , בקליניקה והאם לפי נסיוני כדאי או לא להישקל ובאיזה תדירות .

החלק השני יהיה הצצה בספרות המקצועית החביבה עלי ,היא הספרות המדעית בתחום - ואספר לכם מה פורסם במאמר שסקר הרבה מאמרים אחרים בנושא הזה.

איזה הרגלי שקילה אני פוגשת בקרב לקוחותי בקליניקה והאם זה עוזר להם לרזות יותר? בתחילת הדרך אני רואה את אלו שנהגו להישקל כל יום או כל יומיים בבית ויודעים מצוין לאן המשקל שלהם הולך ואפילו יודעים להסביר מדוע זה ככה אבל עצם הידיעה בעיקר מבאסת אותם ולא בהכרח גורמת להם לקום ולעשות עם זה משהו. לפעמים המצב הזה נמשך זמן רב (שנים!) ומסתכם בעליה של קילוגרמים רבים עד שהם מחליטים שזהו! ופונים לעזרה. מקרים אלו שקילה יומית אולי מביאה למודעות של תוצאת ההתנהגות אבל לא בהכרח גורמת לשינוי ההתנהגות .


ויש את אלו שתוך כדי תהליך מסודר של ירידה במשקל יחד איתי משלבים גם שקילה עצמית ולרבים מהם זה בהחלט עוזר בדרך וזה כי הם בתהליך מסודר . אמנם בשקילה הפוקוס הוא על התוצאה ולא על התהליך ומשקל הוא מדד לא מדויק מספיק אבל זה מדד שבמידה מסוימת משקף את מה שהיה לאחרונה ונותן כיוון. אם זה תוך כדי תהליך ויש לך עם מי לדבר על זה ולהתייעץ אז בהחלט עובד טוב.

יחד עם זאת כדאי שתדעי כמה דברים מהותיים לפני שאת נשקלת בתדירות גבוהה תוך כדי תהליך , כתבתי על זה פוסט שעל פי נתוני הבלוג שלי הוא הפוסט שנקרא הכי הרבה בשנה האחרונה : " איך להישקל נכון ובצורה אמינה שתעודד אותך ולא תייאש אותך".

לסיכום, אני לא ממליצה להישקל כל יום, זה מיותר. מספיק להישקל פעמיים בשבוע, ימים לא קבועים ולא מומלץ ביום ראשון כי בשבת בדר"כ אוכלים שונה. החליטי על יומיים בשבוע, ימים קבועים ובשעה דומה ואם את נשקלת פעם בשבוע אצל הדיאטנית שלך אז מספיקה פעם נוספת וזהו.

ומה אומרים המאמרים בנושא?

מאמר סקירה שבחן הרבה מאמרים אחרים בנושא הראה ששקילה עצמית כטכניקה יחידה לירידה במשקל איננה יעילה. כלומר, אם את אומרת לעצמך "אני אשקל כל יום וזה ידרבן אותי לאכול פחות ולרדת במשקל" אז כנראה שזה לא יקרה. להישקל כל יום, לדעת מה אומר המשקל, איננה יוצרת התנהלות שמביאה לירידה במשקל.

אבל, כאשר שקילה עצמית היא חלק מתוכנית של ירידה במשקל היא עשויה להוסיף ויש מאמרים שמראים שיורדים קצת יותר במשקל אם מוסיפים גם שקילה עצמית בנוסף למרכיבים אחרים שיש בתוכנית מעקב מסודרת.

לשמחתי זה בדיוק מה שסיפרתי לכם על מה שאני רואה בקליניקה.

בשורה התחתונה, אם את רוצה לרדת במשקל הצטרפי למסגרת מתאימה והוסיפי גם שקילה עצמית פעם / פעמיים בשבוע זה עשוי לעזור לך לרדת עוד קצת במשקל. ואיך תבחרי את המסגרת המתאימה לך ? - הנה הדרך המומלצת.

מוזמנת ליצור איתי קשר ולהתחיל תהליך מסודר שיוביל אותך לתוצאה בדרך חיובית, אישית וקלה. טל 0502495252

לא יכולה להגיע להוד השרון לקליניקה שלי? לא נורא.... אני נמצאת גם בזום וזה עובד נהדר - הנה כל הפרטים כאן


טל פלג - דיאטנית קלינית | ירידה במשקל | דיאטה מאוזנת | שינוי חשיבה והתנהגות

רח׳ הנשיאים 8, הוד השרון

© 2018, כל הזכויות שמורות לטל פלג

עיצוב האתר: ענת בילינסון