• טל פלג דיאטנית קלינית

7 דברים שאת לא חייבת לעשות כדי לרזות לפחות 5 קילו !


" מה לדעתך את צריכה לעשות כדי לרדת במשקל? " שאלתי אותה. רציתי לשמוע מה לדעתה יהיה יעיל . התשובה שלה היתה צפויה למדי כי היא חוזרת אצל נשים רבות בכל מיני גרסאות. זה יכול להיות " אני חייבת להוריד פחמימות" או "אני חייבת להפסיק לאכול בשש בערב" או "אני חייבת לעשות יותר ספורט" או "אני חייבת להפסיק לאכול שוקולד" ... כל אלו הן דוגמאות למה נשים בטוחות שהן חייבות לעשות כדי לרזות. מכיוון שהן בטוחות שרק ביצוע מושלם של ה"אני חייבת" הפולני הזה יהיה יעיל עבורן ומכיוון וזה קשה להיות מדוייקת כל כך בכזו משימה מבאסת הן מוותרות מראש על ביצוע פחות ממושלם ובמקרים רבים לא עושות עם זה כלום.

האם באמת את "חייבת" ?? לא בטוח. בואי נהרוס כמה "חייבת" כאלו.

הנה חמישה דברים שאת לא חייבת לעשות כדי לרדת לפחות 5 קילו :

1. את לא חייבת להוריד את כל הפחמימות : פחמימות הפכו מזמן לשם נרדף לכל צרות העולם. דע"ש של אבות המזון. האם חייבים להוריד פחמימות בצורה קיצונית כדי לרזות? התשובה היא לא. מומלץ לחסוך בהן ואפשר לוותר על חלקן אבל לא צריך להיפרד מהן לחלוטין. "תבחרי אותן בחוכמה" אני נוהגת לומר ללקוחות שלי. "כמו חברה טובה, עדיף מעט ואיכותיות " ובתרגום לשפה תזונתית: העדיפי פחמימות מורכבות ומשביעות כמו לחם מלא ודגנים מלאים אחרים על פני פחמימות מתוקות ומאפים.

מה שבטוח, לא צריך להוריד את הפחמימות לחלוטין ואם יש לך איזו עוגיה חביבה שאת חייבת עם הקפה אז גם עליה את לא צריכה לוותר. רק לא להיסחף עם הכמות. אולי יעניין אותך פוסט שכתבתי בעבר וקשור לנושא ונקרא " מהי הדיאטה הטובה ביותר בשבילך לצורך ירידה במשקל ?"

2. את לא חייבת לאכול רק סלט בארוחת צהריים וערב: סלט הוא לא תמצית ההגדרה של תזונה לירידה במשקל. אני רואה בקליניקה נשים שלא היה להן חשק או כח לסלט ואז הבחירה היתה ההפך המוחלט " כי לא היה לי חשק לסלט" ואז האלטרנטיבה רחוקה מזה שנות אור. אז אני מצהירה פה בצורה ברורה שאפשר לאכול ארוחה מצוינת המתאימה מעולה לתהליך ירידה במשקל גם בלי סלט. המטרה בשילוב סלט זה לתת נפח עם ערך קלורי יחסית מתון ויחד עם זאת אם לא יצא, לא נורא.

3. את לא חייבת לעשות יותר ספורט ממה שאת עושה: כל מי שעושה ספורט בצורה תדירה וקבועה ורוצה לרדת כמה קילו ואומרת לעצמה " אין לי זמן לעשות יותר מזה ולכן אני לא יורדת במשקל" הנה הבשורה החשובה: גם אם יש לך זמן לעוד כמה אימונים בשבוע כנראה שלא תרזי מזה. להפך, להביא את עצמך אל הקצה רק יכול להרוס לך. תמשיכי להתמיד בכמות הספורט שאת עושה ושלבי שינויים תזונתיים המביאים להכנסה של פחות קלוריות בצורה מתונה. זה יעיל יותר. הנה פוסט שיעזור לך להתמיד בספורט שאת עושה.

4. את לא חייבת לוותר על שוקולד או ממתק שאת אוהבת: הכמות תעשה את ההבדל ולכן השאלה היא לא כן / לא שוקולד ביום אלא כמה. זה השאלה הרלוונטית. יש נשים שבגלל שהן לא רוצות לוותר על משהו מסוים שעושה להן נחמד באוכל , לא עושות שום שינוי נוסף ולכן המצב לא משתנה. אני טוענת שאם השוקולד שהולך נהדר עם הקפה של ארבע אחה"צ כזה חשוב לך אז אל תוותרי עליו ויחד עם זאת תוותרי על מה שכן אפשרי לך. כי שם המשחק הוא אורח חיים. הנה פוסט שזכה להרבה התעניינות ומדבר על כך שהדיאטה החדשה היא בכלל לא דיאטה...

5. את לא חייבת להפסיק לאכול עד שבע בערב : אם חברה סיפרה לך שהיא רזתה נהדר כי הפסיקה לאכול בשבע בערב ( ואת אומרת לעצמך שזה בלתי אפשרי מבחינתך כי זו השעה שאת רק נוחתת בבית רעבה ) חשוב שתביני שהירידה במשקל לא נובעת בגלל השעה אלא בגלל שאצלה משבע בערב עד שהלכה לישון היו הרבה קלוריות שנכנסו להן ככה בכיף מול המסך ועצם ההחלטה להפסיק לאכול בשבע חסכה לה מלא קלוריות ולכן היא רזתה. אם כל מה שאכלה קודם עד חצות היה נכנס לפה עד שבע בערב... לא היה זז גרם במשקל . ולכן, חשוב להבין שלא חייבים להפסיק לאכול בשעה מדויקת אלא חשוב מה אוכלים כל היום ומה אוכלים במהלך הערב.

6. את לא צריכה להיות רעבה או להרגיש מסכנה בדיאטה : את זה אני שומעת לא מעט... "אני לא מרגישה בדיאטה " או "אני לא רעבה" לפעמים זה נאמר בחשש כאילו אם לא היתה תחושה כזו זה סימן ש"משהו לא עובד" ורק אחרי שהמשקל מוכיח אחרת משתכנעים שזה ממש לא חוק שכדי לרזות צריך להיות רעבה / מסכנה ומקופחת. לא הכרחי.

7. את לא צריכה לאכול "ללא גלוטן": הגלוטן החביב , כמה שיווק עשו על גבו. כל מוצר שני מתהדר בצמד המילים "ללא גלוטן" ואין לזה קשר לניהול המשקל שלך (רק אם את רגישה לגלוטן וחייבת להימנע ממנו מסיבות רפואיות). את יכולה לאכות עם גלוטן ולרזות נהדר ואת יכולה לאכול ללא-גלוטן ולעלות במשקל נהדר. זה לא קשור לגלוטן, זה קשור לעמה קלוריות הכנסת וכמה הוצאת והמילה גלוטן היא לא שם נרדף ל"דל קלוריות" ולכן זה לא אומר כלום. אם יהיה כתוב " ללא נפט" זה אותו דבר. לא מעיד על כך שהוא מתאים או לא לתהליך הרזיה.

אז מה היה לנו כאן? 7 סעיפים של מה את לא חייבת לעשות כדי לרזות. מקווה שעזרתי לנפץ איזה מיתוס שמנע ממך להתחיל תהליך.

אני בנייד 0502495252


טל פלג - דיאטנית קלינית | ירידה במשקל | דיאטה מאוזנת | שינוי חשיבה והתנהגות

רח׳ הנשיאים 8, הוד השרון

© 2018, כל הזכויות שמורות לטל פלג

עיצוב האתר: ענת בילינסון