• טל פלג דיאטנית קלינית

עובדת מהבית ועלית במשקל? הנה 10 כללים למי שעובדת מהבית ורוצה לרזות לפחות 3-5 קילו


עובדת מהבית ומרגישה שהקרבה למקרר מזיקה למשקל שלך? חושבת שאם היית עובדת במשרד מחוץ לבית היה לך קל יותר לשלוט במה שנכנס לפה?

נשים רבות עובדות מהבית - חלקן עצמאיות המפעילות עסק מהמשרד הביתי מה שמאפשר להן חיסכון רב בזמן יקר, הקטנת עלויות וקירבה לילדים וחלקן שכירות כמו לדוגמא בחברות הייטק המאפשרות לעובדים לעבוד יום או יומיים בשבוע מהבית.

האם זה עוזר למי שרוצה לרזות או דווקא מקשה על התהליך? אז כמו בכל דבר... תלוי: אני פוגשת הרבה לקוחות כאלו אצלי בקליניקה ויש נשים שעבורן עבודה מהבית היא יתרון גדול כי הן שולטות בלוח הזמנים, מצליחות להקצות זמן לספורט , לא תלויות במה שהמזכירה קונה למשרד ונמצאות בשליטה על מה שאוכלות. עבורן הסביבה הביתית היא גן עדן לאכילה בריאה ולשמירה על משקל .

מצד שני, יש נשים עבורן עבודה מהבית היא מכשול ומהרגע שהן התחילו לעבוד מהבית גם המשקל התחיל לעלות. הקרבה למטבח, היכולת לעשות הרבה הפסקות קפה בלי תלות באף אחד, בישול לילדים בצהריים ועוד הם חלק מהאתגרים הניצבים בפניהן.

ומה איתך? האם עבודה מהבית עבורך היא יתרון או חיסרון בהיבט המשקל ? האם יש התנהלות מומלצת שניתן להקפיד עליה כשאת עובדת מהבית שתעזור לך לרזות? בהחלט כן.

הנה 10 כללים שאני ממליצה לך ליישם אם את עובדת מהבית ורוצה לרדת 3-5 קילו עד הקיץ:

1. שימי לב למיקום שולחן העבודה שלך : נתקלתי בכמה לקוחות שיש להן חדר עבודה מפואר ונוח אבל הן מעדיפות למקם את הלפטופ בפינת האוכל ולעבוד משם. הקרבה הפיזית למטבח מזמינה אין סוף הפסקות קפה "עם משהו קטן ליד" במיוחד בחורף. המיקום בהחלט קובע, אם תשבי בחדר אחר יש מצב שלא תקומי כל כך הרבה . חשובה הפרדה ברורה בין אזור העבודה והמטבח.

2. תיכנון היום מבחינת אוכל בצורה שמתאימה לך אישית - עבודה מהבית מאפשרת גמישות רבה ולפעמים דווקא זה מה שמקשה על אכילה מסודרת. הרי את בלאו הכי כל הזמן עם היומן מול העיניים, מזיזה פגישות וקובעת שיחות עם לקוחות , תני את הדעת גם על זמני הארוחות שלך. תכנון נכון של זמני הארוחות שלך לפי לוח הזמנים עם התיחסות למה שאת אוהבת לאכול, מה שמתאים למטרה שלך ( הרזיה? שמירה? הריון?ספורטאית?...) , כמויות נכונות, הרכב מתאים לגיל שלך ולמידת הספורט שאת עוסקת בו... תכנון כזה עושה הבדל עצום בין לאכול טוב , משביע ובריא ולרזות ובין להסתובב כל היום רעבה ובלחץ זמן ולעלות במשקל. בהיבט הזה אל תוותרי על התיעצות עם איש מקצוע.

3. התארגני עם כריך או פרי מראש לפני יציאה מהבית - גם כשעובדים מהבית יש ימים רבים שיש פגישות בחוץ (פגישות עם לקוחות / בית משפט לעורכות דין / סיבוב אתרי בניה אם את אדריכלית ועוד ועוד). אם יש לך כמה שעות מחוץ לבית אני ממליצה לך להתארגן עם כריך או פירות שיעזרו לך לתדלק עד הארוחה הבאה. זה עושה הבדל בין לסיים ולחזור הביתה לאכול ברוגע או לקנות על הדרך משהו שלא תכננת וזה הבדל גדול בכיוון המחוג על המשקל אותו תראי באותו שבוע.

4. זמינות של מים - שתייה מרובה של מים חשובה לשובע ולתהליכי ירידה במשקל כי לפעמים תחושת ה"בא לי משהו" פירושה כוס מים אבל התרגום של זה בפועל יכול להיות אחר לגמרי ולהסתכם בעוגייה או שתיים. חשוב שיהיה לך בקבוק מים ליד שולחן העבודה שלך. גם אם יש מכשיר מים במטבח לא שמעתי על מישהי שקמה כל כמה זמן רק לקחת כוס מים וגם אם כן יש כאלו שעבורן הכניסה למטבח רק בשביל כוס מים תסתכם באכילה נוספת. כדי לשתות יותר מים צריכים להיות זמינים לך בעמדת העבודה שלך. ההמלצה שלי (לפחות בשבילי זה עובד) מלאי קנקנן חמוד במים קרים ומקמי אותו על שולחן העבודה שלך.

5. עשי הפסקה פעילה שלא קשורה למטבח או לקפה- הפסקה אפשר לעשות במגוון דרכים. נסי לנתק את ההפסקה מהביקור במטבח. היום קוראים לזה בשם המגניב והנכון " נשנושי מאמץ " – לנשנש פעילות קצרה כמו סיבוב קצר החוצה ( אם יש כלב זה עובד מצוין), או כל קימה מהכיסא שאיננה לטובת אוכל. אם את יוצאת לפגישות בחוץ אל תחפשי מקום חניה קרוב אלא דווקא רחוק ולכי קצת ברגל.

6. דאגי לעצמך לזמינות של אוכל שאת כן רוצה לאכול - אם את מתקשה להימנע מביקורים במטבח, חשוב שתדעי שלכולנו יש אינסטינקט של אכילה מתוך זמינות. אם העוגה על השיש יש סיכוי שתאכלי יותר מאשר אם היא בארון המטבח או במקרר. אפשר להפוך חיסרון ליתרון ולדאוג שהאוכל הזמין לך יהיה זה הרצוי כמו ירקות חתוכים ופירות שטופים. הדבר המכריע הוא לדאוג שהם יהיו זמינים לעין ובמצב שאפשר לאכול כלומר שטוף וחתוך.

7. אל תאכלי תוך כדי עבודה - עשי הפרדה בין אכילה ועבודה. החיבור בין שניהם מקטין איכות עבודה ומעלה כמות אכילה. כמו כן אל תחזיקי אוכל במגירת שולחן העבודה שלך. יש מחקרים שמראים שאנשים שמחזיקים אוכל זמין על שולחן העבודה שלהם שוקלים בממוצע 6 קילו יותר לעומת אלו שלא עושים זאת. שמעתי כבר את הסבר ה "אין לי זמן ואני חייבת לאכול ליד המחשב" כל כך הרבה פעמים. כמה זמן לוקח לאכול? תני לעצמך הפסקת אוכל של עשר דקות, לא זה יגרום לחיסכון זמן.

8. אל תגיעי רעבה לנקודות זמן בעיתיות - אם את נכנסת לרצף פגישות ועכשיו כמה שעות לא תוכלי לאכול אני מציעה לך לאכול לפני שאת מתחילה את הרצף, גם אם את לא מאוד רעבה (אז תאכלי משהו קטן כדי לשמור על תחושת חוסר הרעב). כניסה לכמה שעות עבודה ברצף תסתיים ברעב גדול ובחוסר שליטה. גם זמן הכנת ארוחת צהריים לילדים שחוזרים מבית הספר הוא זמן בעייתי אם את רעבה. אפשר לאכול לפני שהם באים משהו קטן . זה נעים יותר ויעזור לך להיות בשליטה.

9. הקטיני אכילה בחוץ - אם חלק מהפגישות שלך נעשות כפגישות במסעדות או בתי קפה אני מציעה לך להחליט מראש באיזו פגישה את מעדיפה ויכולה מבחינה עסקית להסתפק בשתייה בלבד ולאכול בבית לפני ובאיזו פגישה את אוכלת ומה. זה יקטין את כמות האכילה בחוץ אשר משמעותית מאוד לירידה במשקל (גם אם זה "רק" סלט התעופפו מאות קלוריות). עדיף לך ברוב המקרים להסתפק בשתייה ללא קלוריות ולאכול בבית. חוסך לך הרבה כסף וקלוריות.

10. עוד לא אמרתי כלום על ספורט... – עבודה מהבית חוסכת פקקים וחוסכת הרבה זמן. לפחות חלק מזמן זה כדאי להשקיע בספורט . אמנם לא מרזים מספורט אבל הוא חשוב לתהליך ועושה אותו יפה ומהיר יותר והוא בעיקר חלק מהרגלים שכדאי לסגל כדי לשמור על המשקל החדש. רוצה להצליח לעשות כמה פעמים בשבוע הליכה? הצמידי את ההליכה למשהו שאת עושה בלאו הכי, לדוגמא אם את מפזרת את הילדים בבוקר עשי זאת כשאת כבר עם בגדי ספורט ועשי הליכה לפני שאת חוזרת הביתה וטובעת בעבודה ( בכלל מומלץ ללכת עם הילדים לבית הספר ברגל ולחזור בסיבוב הליכה גדול יותר והנה הצלחת ). דוגמא נוספת היא שאם את צריכה לעבור במכולת במהלך היום לכי לשם ברגל ותעשי משלוח. דברים קטנים כאלו עוזרים לך לזוז . אם את מנסה להכניס אימונים של שעה לפחות במכון כושר כמה פעמים בשבוע אז כדאי להכניס אותם ליומן כמו פגישה קבועה ולתכנן את לוח הזמנים בהתאם. הנה פוסט שכתבתי על הנושא והוא רלוונטי גם לעובדות מהבית:" מה יעזור לך להתמיד בספורט להרגיש טוב ולשפר את הבריאות ".

לסיכום, עבודה מהבית מצריכה ממך הצבת גבולות וניהול זמן יעיל, נכון? אם זה יקרה גם באכילה זה יעזור לך לרזות ואם האכילה תהיה מפוזרת, ללא גבולות ורוב הזמן יהיה בישיבה אז המשקל יגיב בהתאם.

אם את זקוקה למסגרת מעקב בלי לצאת מהבית , תפריט אישי שלוקח את כל האתגרים בחשבון בשביל לרזות לפחות 5 קילו את מוזמנת ליצור איתי קשר ממש פה בטופס המצורף

#דיאטה #ירידהבמשקל #עבודהמהבית #איךלרדת5קילו #איךלרזות

טל פלג - דיאטנית קלינית | ירידה במשקל | דיאטה מאוזנת | שינוי חשיבה והתנהגות

רח׳ הנשיאים 8, הוד השרון

© 2018, כל הזכויות שמורות לטל פלג

עיצוב האתר: ענת בילינסון