top of page
  • טל פלג דיאטנית

טעויות נפוצות שעושות נשים בגיל המעבר כדי להוריד שומן בטני

בואי נודה על האמת, אף אחת לא רוצה לגלות שהיא עשתה טעות במיוחד בתחום כל כך רגיש כמו המשקל / דיאטה/ שומן בטני. זה עוד יותר מבאס בתקופה המוגדרת סביב גיל המעבר (45-55) שם כבר התנאים הפיסיולוגיים קצת לרעתנו והפרופיל ההורמונלי מכתיב קצב אחר של הרזיה.

פשוט יש תחומים בהם אין יותר מרווח רחב לטעויות וזה לגמרי אחד התחומים הללו.

את רשימת הטעויות הבאה הכנתי מנסיון רב שנים שלי כדיאטנית שעוסקת בתזונה והרזיה והורדת שומן בטני של נשים סביב גיל המעבר (שזה בגדול גיל 40+ ככה) והן יחסכו לך הרבה תסכול, בזבוז מוטיבציה ולא פחות חשוב ... כסף.





הנה ארבע טעויות שכדאי לך להמנע מהן אם סביב גיל 50 ורוצה לרזות סביב 5 קילו ולהוריד שומן בטני:

💥 לנסות לרזות בשיטה שעבדה לפני הרבה שנים:

אם בעבר הצלחת לעשות כמה ימים יותר מדוייקים וזה הספיק כדי לרזות קילו וחצי ולהמשיך הלאה או אם יכולת לוותר על כל מיני מאכלים או להוריד מתוק וזה עבד... יש סיכוי שזה לא יעבוד עכשיו ואת תשארי מתוסכלת.

במקרים רבים מה שעבד בעבר לא מתאים עכשיו כי את השתנית, הגוף שלך השתנה, וגם גורמים פסיכולוגיים נכנסים פה ומקשים עליך לוותר או לשנות.

לכן גם מבחינה התנהגותית וגם גופנית את יכולה למצוא את עצמך מנסה שוב ושוב לעשות משהו לא מתאים, מבזבזת זמן יקר ובעיקר חווה תסכול.


טיפ מקדם: תגמישי ותתאימי את מה שאת מסוגלת לעשות לתקופה הנוכחית בחייך ותבדקי אם זה נותן מגמה מתונה של הרזיה. אם כן, תשארי שם.


💥 לאמץ תוכנית אכילה שהותאמה למישהו אחר:

אני נתקלתי בכל כך הרבה נשים שהתסכול שלהן על חוסר הצלחה היה בגלל שהן ניסו לעקוב אחרי הנחיות שקיבל מישהו אחר, שונה מהן מהותית שזה ממש העציב אותי. היו שהורידו תפריט כללי מהאינרטרנט, היו שקיבלו הנחיות מחברה שרזתה הרבה ואפילו היו כמה שניסו את הדיאטה שהבן זוג שלהן קיבל בתוכנית הרזיה שהוא נרשם אליה. חלקן הצליחו לזמן קצר שזה לא נחשב בעיני הצלחה וחלקן אפילו את זה לא.


למען האמת אני הרמתי גבה... איך הנחיות שהותאמו לגבר יכולות להתאים לאישה בגיל מעבר? או איך מה שעשתה החברה שלך שתמיד אכלה שונה ממך והיא שונה ממך בהרבה מובנים, יכול דווקא בשלב הכי מאתגר בחיי האשה להתאים לך? שוב... בזבוז זמן ומוטיבציה על הדבר הלא מתאים.


דבר נפוץ נוסף, אלו עצות של נשים בקבוצות פייסבוק שונות העוסקות בגיל מעבר וחלק משמעותי מהעצות האלו אינן נכונות (לא קטוגני לא מתאים לגיל מעבר), לא מתאימות לך ( לא לכולן מתאים לעשות 8/16) ובמיוחד אינן לוקחות בחשבון נתונים אישיים חשובים שהם קריטיים להצלחה.

טיפ מקדם: צורת האכילה צריכה להתאים באופן מדויק ואישי לסדר היום שלך, לאוכל שאת אוהבת, לעניינים טכניים שונים (מבשלת / לא מבשלת / מביאה רוכל לעבודה / קונה ... כאלו) ולא פחות חשוב לאופי שלך ולאיך את רואה את הדברים. רק ככה תוכלי להתמיד בצורת האכילה הזו. לחשוב שאפשר להתמיד באכילה שאינה מתאימה בול זו אשליה.


💥 הצבת מטרה לא הגיונית :

כשאני שואלת לקוחה כמה היא רוצה לרדת ואז היא אומרת "חמישה שישה קילו יעזרו לי מאוד אבל אם אני כבר מתחילה מסגרת מסודרת אז אני רוצה 10 קילו"...


האם זה ריאלי? האם בשנים האחרונות היית שם בצורה יציבה?


במקרים רבים התשובה היא "לא". מטרה צריכה להיות הגיונית וברת ביצוע וכזו שאת מאמינה שאת יכולה להשיג במשאבים הקיימים.


אם כמה קילו יקלו עליך מאוד אז זהו יעד מצוין ותמיד אפשר להגיע אליהם ולהגיד יופי ולהתקדם לעוד שלושה נוספים. זה עדיף מאשר להגיד לעצמך שאת רוצה לרדת 10 קילו ולהעצר בחמישה ולהרגיש שלא השגת את היעד. ההשפעה היא פסיכולוגית והיא יכולה להרוס לך את כל הסיפור.


טיפ מקדם: מטרה צנועה שמשיגים אותה היא בעלת תועלת רבה כי היא מייצרת תחושת מסוגלות,נותנת כח ומוטיבציה להמשיך. לכן, מטרה ראשונה של 3 או 5 קילו (תלוי במצב ההתחלתי) תהיה מצוינת ומשם להמשיך.



💥 להאמין שהפתרון הוא רק בספורט:

את הטוב שמרתי לסוף ... זוהי הטעות הכי נפוצה / מתסכלת / הרסנית. ספורט חשוב מאוד לבריאות שלך ואסור לוותר עליו. נקודה. אני מהפריקיות הכבדות של ספורט.


אבללל!! ספורט לא מביא לירידה במשקל. מחקרים מראים זאת שוב ושוב. כל מי שרזתה ומייחסת את זה לספורט טועה ומטעה , היא כנראה שינתה תזונה במקביל, גם אם אלו דברים קטנים והיא לא מייחסת לזה את התוצאות .

ספורט יעזור לגוף שלך להוריד במסת השומן בתנאי שהאכילה שלך מתאימה להרזיה.רק שינוי תזונתי ושינוי בהתנהגות האכילה יכולים להביא לתוצאות ולא הספורט לבדו. זה 1+1 שווה 3.


נשים רבות לא מוסיפות את התזונה למשוואה ולכן מתאכזבות מהספורט וחלקן בעקבות כך מפסיקות להתאמן ובכך מפסידות פעמיים.

טיפ מקדם: תעשי ספורט ותגדירי את המטרה שלו בשמירה על הבריאות ועל התחושה הטובה ובזה הספורט יעשה עבודה מצויינת עבורך. רוצה יותר? תוסיפי תזונה מתאימה למטרה.


התאמה אישית ע"י דיאטנית ובמיוחד דיאטנית גיל מעבר היא קריטית להצלחה ולהתמדה לאורך זמן.



מעוניינת במפגשים אישיים רק את ואני לאיזון תזונה סביב גיל המעבר, ירידה איכותית במשקל מרקמת שומן והורדה של שומן בטני ? לחצי כאן לקריאה של פרטים נוספים כדי שתוכלי לחזור ללבוש שמלה בקיץ, ג'ינס מגניב לעבודה ובעיקר להרגיש שאת מסוגלת להיות שוב בשליטה על האכילה והמשקל.

299 צפיות

Comments


bottom of page