• טל פלג דיאטנית

מהן הדיאטות הטובות ביותר לירידה במשקל ב 2022?

האתר US News & World Report מדרג בכל תחילת שנה את הדיאטות הגרועות והטובות ביותר של השנה כפי שדורגו ע"י 27 מומחים בתחום. החלוקה היא לפי קטגוריות שונות והם מדרגים כ- 40 דיאטות לפי מספר מדדים כמו: כמה קל לעקוב אחרי הוראות הדיאטה, עד כמה היא מסייעת בירידה במשקל בטווח זמן קצר ובטווח זמן ארוך, הרכיבים התזונתיים שלה, עד כמה הדיאטה בטוחה ולא מזיקה, פוטנציאל הדיאטה לעזור במניעה ובטיפול של סוכרת ומחלות לב ועוד.



הנה כמה מהדיאטות שזכו לדירוגים גבוהים ביותר בתחום הירידה במשקל לשנת 2022 :

קודם כל , חשוב לי להדגיש שהן לא חדשות בכלל, הן כוללות עקרונות מוכרים לירידה בריאה במשקל, הן יחסית מאוזנות ובריאות ומאפשרות ירידה במשקל לטווח הארוך תוך כדי שיפור הבריאות ואני כבר שנים רבות עובדת לפי עקרונות אלו:


דיאטה צמחונית גמישה ( נקראת Flexitarian שהיא שילוב המילים Flexible + Vegetarian ) בה מתמקדים באכילה צמחונית גמישה ומאוזנת .מקטינים את כמות הבשר לטובת ארוחות צמחוניות. זו דיאטה בריאה, מכילה הרבה ירקות ופירות ולכן עשירה בסיבים תזונתיים, אנטיאוקסידנטים ונפח שעוזר לשובע ובכך מסייעת להרזיה ומקטינה סיכון למחלות שונות כמו סוכרת ומחלות לב. הגמישות מתבטאת בכך שלא חייבים להימנע מבשר אלא הקטנה של כמות ובמקביל מעלים את כמות החלבון מהצומח. כמובן שעל מנת לרדת במשקל יש לדאוג להגבלה בקלוריות אך זה אפשרי מאוד כשאוכלים כך.


דיאטת נפח : הדיאטה הזו זוכה למקום של כבוד כבר כמה שנים. כתבתי עליה לא מעט פוסטים (כמו זה - לחצי כאן) ואין לקוחה שלא שומעת ממני הסבר על הדיאטה הזו ואח"כ מספרת כמה היא עובדת טוב. בדיאטה זו דואגים לאכול נפח של מזון עם צפיפות קלורית נמוכה ולכן יש תחושת שובע טובה ואפשרי לאכול כמות מוגבלת של קלוריות כדי לרזות. דוגמא למזון עם נפח : מרקים / סלטים / יוגורטים ומוצרי חלב וכל מה שיש בו תכולת מים גבוהה. כמובן שיש לצידם פחמימות וחלבון ממקורות בריאים.


דיאטות נוספות שקיבלו ציון טוב לירידה במשקל הן:

· דיאטות צמחוניות : הן צריכות להיות מתוכננות נכון כך שיש מספיק חלבון איכותי (דגים/ טופו / קניות / מוצרי חלב)/ ירקות ופירות (בשביל סיבים תזונתיים) / פחמימות מורכבות ולא מתוקות וכמובן מגבלה קלורית (כי בלי מגבלה קלורית אין ירידה במשקל באף דיאטה) ואז הן בהחלט טובות להרזיה.

· הדיאטה של מיו-קליניק (מוסד אקדמי רפואי ללא כוונת רווח במינסוטה) המתבססת גם היא על אורח חיים בריא ומאוזן, פעילות גופנית והתיחסות רחבה יותר לאורח חיים ולא רק למה אוכלים.

· דיאטת Ornish זוהי דיאטהותיקה מ 1977 . הדיאטה הזו דלה בשומן, דלה בפחמימות לבנות (כלומר כן אוכלים פחמימות ממקור מלא שכוללות סיבים) , דל חלבון מן החי. גם פה יש דגש על הוספת פעילות גופנית והתיחסות רחבה יותר לאורח חיים פחות לחוץ ויותר בריא.

· היו עוד כמה אך הן מבוססות על עקרונות דומים ונראה לי שהבנתם את הרעיון.


מה דיאטה בהן אתם שואלים?

בדיוק .... שימו לב לדבר מעניין. למרות שהן נקראות "דיאטות" הן לא באמת "דיאטה" במובן הצר והמגביל של המילה. דווקא אפשר להגדיר אותן כ "לא דיאטות! " למעשה, אלו צורות אכילה מאוזנות ובריאות עם הבדלים קטנים וזניחים (לדעתי) ביניהן.


המכנה המשותף בין כל צורות האכילה שהוגדרו טובות ביותר לירידה במשקל הוא שכולן מאוזנות, מגוונות, גמישות, כוללות הרבה ירקות ונפח ועתירות סיבים.


חשוב מאוד להדגיש שכל אחת מהן תעזור לרדת במשקל רק אם תהיה מוגבלת קלורית (כן אפשר לאכול הרבה בריא ולא לרדת גרם). בלי כמות קלוריות נמוכה מזו שאת/ה מוציא/ה לא יזוז גרם!


הדירוג הזה ממחיש את מה שכתבתי בפוסט שפרסמתי ממש בתחילת 2022 על הטרנדים בתזונה שיהיו ב 2022 (הנה לינק) שהתובנה החזקה ביותר בשנים האחרונות היא שרק אכילה בריאה שהותאמה לירידה במשקל היא זו שעובדת.


ומה איתך? אם את רוצה לרדת 5-10 קילו בלי לסבול, בלי להיות רעבה בדרך בריאה, אישית ועם אוכל שאת אוהבת,

דברי איתי 050-2495252 או לחצי כאן להשארת פרטים

44 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול