• טל פלג דיאטנית

איך תצליחי לשתות יותר מים ?

ירדתי למטה לשים לחתולי הבניין קערות מים בגלל שרב מטורלל שנפל עלינו באמצע מאי וחשבתי שיש הרבה אנשים שאם היו מגישים להם עכשיו כוס מים צוננים הם היו שותים ברצון ובהנאה ויחד עם זאת הם לא במודעות לכך שהם לא שתו כבר שעתיים.

ממה שאני רואה בשטח הרבה אנשים בתהליך ירידה במשקל לא מצליחים לשתות מספיק מים ואחרים לא שותה מספיק וסובלים מכאבי ראש שגורמים להם לוותר על הספורט שהם תכננו לעשות היום או ולאכול יותר מתוק וזה כידוע גם כן רלוונטי למשקל ולבריאות .


בשורה התחתונה, הרגלי שתיה טובים עוזרים לרדת במשקל וחשובים לבריאותנו ( ולעור הפנים שלנו אם את כמוני עברת את גיל 40... ) ולכבוד השרב הגדול כתבתי הנה כמה הנחיות יעילות שאני נותנת ללקוחות שלי כדי שישתו יותר :


1. זמינות בקבוק או קנקן מים בסביבתך הקרובה: אף אחד לא קם עשר פעמים ביום למכשיר המים שנמצא בקצה המסדרון במקום העבודה או במטבח. אם תקפידי שיהיה בסביבתך הקרובה כל הזמן בקבוק מים זמין או קנקן מים צוננים תשתי הרבה יותר מאשר אם תסתמכי על חוש הצמא . זו הזדמנות לשלוף את הקנקן שאת שומרת לאורחים, למלא מים עם קרח ולשים לידך.

2. תזכורת לשתות : יש מגוון אפליקציות חינמיות המזכירות לשתות. אפשר להגדיר שכל שעה או חצי שעה תהיה תזכורת (בדרכ זה צליל של מים.. כמו בספא) ועם הזמן זו הופכת להיות התניה מסויימת. לאלו שלא זוכרים לשתות והופ עבר היום והם בקושי שתו , זה כלי יעיל.

3. להצמיד את השתייה לאכילה: התחל/י כל ארוחה קטנה כגדולה בכוס מים, זה כבר מעלה משמעותית את כמות הנוזלים היומית. לאכול לא שוכחים וההצמדה בין אוכל לשתיה יעילה וגם בריאה כי תהליכי העיכול דורשים נוזלים.

4. שימי לב לצבע השתן : כשלא שותים מספיק השתן מרוכז וכהה. תשומת לב לנתון הזה יכולה לשפר מודעות לשתייה. הרבה מאיתנו זוכרים יותר טוב תמונה ויזואלית ולכן לשים לב לצבע השתן הוא דבר יעיל להשארת הנושא במודעות.

5. להוסיף טעם למים : אפשר להוסיף תרכיז דיאט בטעמים שונים או להוסיף תמצית תה / נענע / לואיזה פלחי לימון וכדומה. אפשר לערבב את התרכיז הדיאטטי עם סודה ולקבל גזוז כיפי וקיצי. יש רבים שזה עוזר להם לשתות הרבה יותר .

6. מזונות עם תכולת נוזלים גבוהה: ירקות ופירות הם מקור לנוזלים. בחורף – אפשר להוסיף נוזלים באמצעות מרקים ביתיים ובקיץ ע"י סלטים רעננים ופירות. לא מומלץ לשתות את הפירות הירקות אלא לאכול אותם.

7. להצמיד להרגל אחר: כדי לשנות הרגל או לעשות משהו יותר פעמים אפשר להצמיד אותו להרגל אחר שאנו עושים באופן קבוע. עם הזמן זה הולך יחד.

8. שתייה חמה נטולת קפאין וסוכר או זירו / סודה : גם חליטת צמחים או תה ללא קפאין (צריך להיות רשום בבירור על האריזה ) עם ממתיק יכול להיות מקור נוזלים וכך גם סודה או זירו. אמנם לא הייתי רוצה שהם יספקו לך ליטר וחצי של נוזלים אבל הם יכולים להיות השלמה מסויימת לכמות הזו.


בהצלחה,

טל

טל פלג - דיאטנית קלינית | ירידה במשקל | דיאטה מאוזנת | שינוי חשיבה והתנהגות

רח׳ הנשיאים 8, הוד השרון

© 2018, כל הזכויות שמורות לטל פלג

עיצוב האתר: ענת בילינסון